پازل: سرعت متوسط | جایزه هفته: یک دستگاه درایو SSD ای‌دیتا مدل SP600

جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
اگر دوست دارید آخرِ هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای یک هفته تلاش آماده کنید، بخش «پازل» برای شما است. در بخش «پازل» معماهای متنوعی برای کاربران زومیت طرح می‌شود. در ادامه با نود و ششمین قسمت از سری «پـازل» همراه ما باشید.
تبلیغات

به «پازل» خوش آمدید! سری «پازل» به صورت هفتـگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. نود و ششمین قسمت از سری «پازل» شامل سه بخش است: پاسخ معمای شماره نود و پنج، چند توضیح و البته یک «پازل» جدید! در ادامه با زومیت همراه باشید.

پازل این هفته با حمایت شرکت آونگ برگزار می‌شود. این هفته به قید قرعه، به یک نفر از کاربرانی که به پازل، پاسخ صحیح بدهد، یک دستگاه درایو SSD ای‌دیتا مدل SP600 اهداء خواهد شد.

قبل از هر چیز باید گفت که پازل نود و پنجم، یک پازل ریاضی بود نه هوش. پس برای یافتن پاسخ آن باید از روش‌های ریاضی بهره برد. در مسئله توضیح داده شد که در پایان مسابقه این نتایج به دست آمده است. یعنی نباید فرض کنیم یکی از مسابقات برگزار نشده است.

اما پاسخ پازل نود و پنجم:

V1 = 100/TV2 = 80/TV3 = 80/T = 80 / (100*T/80) = 64/T

بر همین اساس، پاسخ پازل هفته قبل برابر با عدد ۳۶ متر است.

بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت تک‌تک کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم. توجه شما به زومیت و بخش «پازل» باعث افتخار ما است.

بـرنـدگان

برندگان خوش‌شناس «پازل نود و پنجم زومیت» عبارت‌اند از:

آقای وحید‌خوش‌مرام، ۲۷ ساله از همدان، کارشناس‌ارشد مهندسی هسته‌ایآقای میثم رسولی، ۲۶ ساله از مراغه، کارشناس ریاضیات

همانگونه که پیش‌تر نیز اشاره شده بود، از طرف شرکت آونگ، به هر یک از برندگان، یک دستگاه هدست بی‌سیم اندرومیا مدل Intense-M اهداء خواهد شد. ما نیز صمیمانه به هر دو برنده تبریک گفته و برای آن‌ها سلامتی و موفقیت آرزومندیم.

چند توضیح:

۱- اینکه طیف بسیاری از کاربران و برندگان سری پازل از دانش‌آموختگان دانشگاه هستند باعث افتخار زومیت است. با این حال میزان تحصیلات شرکت‌کنندگان، تنها هنگام تماس با آن‌ها پرسیده شده و به هیچ‌عنوان تأثیری در برنده شدن آن‌ها ندارد.

۲- سطح سؤالات، با توجه به درخواست شما تعیین می‌شود. در ماه‌های گذشته، سؤالاتی طرح می‌شد که در پایان هفته تعداد افرادی که به آن‌ها پاسخ صحیح داده‌ بودند کم بود. به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا پازل‌های متنوع در سطوح مختلف تعریف کنیم تا همه بتوانند شانس برنده شدن داشته باشند.

۳- نحوه پاسخ به سؤالات، پیچیده و سخت نیست. پاسخ پازل، نام و نام‌خانوادگی، سن و شماره تماس خود را ارسال کنید. همین. اگر نیاز به درج توضیح دیگری نیز باشد به‌طور قطع در متن پازل به شما اعلام خواهد شد. تصویر زیر نحوه ارسال پاسخ برندگان این هفته را نمایش می‌دهد:

Winner

۴- ما به نظرات شما همیشه اهمیت داده‌ایم. ما خود به خود به این جایگاه نرسیده‌ایم. شما تنها دلیل اعتبار و شهرت ما بوده و هستید. ما به این مسئله می‌بالیم.

۵-سری پازل تنها برای ایجاد نشاط و رقابت دوستانه منتشر می‌شود. ما تلاش می‌کنیم بیش از پیش لایق توجه و وقت ارزشمند شما باشیم. از شما درخواست می‌کنیم همیشه ما را نقد کنید، تا ما بهتر از گذشته عمل کنیم. پیشاپیش از انتقادهای منصفانه و دلسوزانه شما سپاسگزاریم.

معمای شماره ۹۶: جمعه ۱۹/تـیـر/۱۳۹۴(معمای ریاضی؛ سطح متوسط)

بهرام با سرعت ۲۰ کیلو‌متر بر ساعت به سمت محل‌ کارش رانندگی می‌کند. پس از رسیدن به محل کار، در می‌یابد که امروز شرکت تعطیل است. از این رو با سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت به منزل باز می‌گردد.

بدون در نظر گرفتن زمان‌های صرف شده برای توقف، سرعت متوسط حرکت بهرام را تعیین کنید.

منبع طرح معما‌های سری «پازل» اینترنت نیست؛ اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستان خود احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که بخش نظرات مقاله‌های «پازل»، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و سایر کاربران، از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری کنید.

لطفاً پاسخ خـود را تنـها به ایمیل زیر ارسال و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری کنید.

اگر قصد داریـد پـاسـخ‌ خــود را ارسال کنــید، لــطفـاً بــه موارد زیــــر تـوجـه کنید:آدرس ایمیل : // مـوضـوع (Subject) ایمیل: Puzzle 96در بدنه ایمـیل نیز پـاسخ مـــعما، نــام، سن و شـمـاره تـماس خـود را درج نمـــایید.

تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه فرصت دارید که به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پـازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تهیه شده در زومیت

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات