مدیاتک در کنفرانس موبایل بارسلون از دو تراشه‌ی چهار و هشت هسته‌ای 64 بیتی پرده خواهد برداشت

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش منتشر شده در رسانه‌های چینی، مدیاتک در کنفرانس موبایل بارسلون دو تراشه‌ مخصوص ابزار‌های‌هومند با قابلیت پشتیبانی از LTE را ارائه خواهد کرد. این تراشه‌ها شامل یک نمونه‌ی چهار هسته‌ای یا نام MT6372 و نمونه‌ای هشت هسته‌ای با نام MT6752 خواهند بود.
تبلیغات

MT6372 به‌عنوان رقیبی برای تراشه‌ی 64 بیتی اسنپ‌دراگون 410 کوالکام طراحی شده است که برای تلفن‌های‌هوشمند میان‌رده‌ی بازار با قابلیت پشتیبانی از LTE مورد استفاده قرار گرفته خواهد شد. انتظار می‌رود این تراشه در سه‌ماهه‌ی سوم سال 2013 در قالب محصولاتی به بازار عرضه شود. تراشه‌ی هشت هسته‌ای این کمپانی برای محصولات رده‌بالای بازار توسعه داده شده است که براساس برنامه‌ی رمان‌بندی تعیین شده در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2014 میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

براساس اطلاعاتی که توسط منابع موثق منتشر شده است، این تراشه قادر است از شبکه‌های مخابراتی WCDMA، TD-SCDMA، GSM، LTE-TDD و LTE-FDD پشتیبانی نماید. هسته‌های مورد استفاده در این تراشه‌ها Cortex-A53 بوده و براساس سری دستورات 64 بیتی ARMv8 توسعه داده شده‌اند.

معماری مورد استفاده در Cortex-A53 که در اسنپ‌دراگون 410 نیز مورد استفاده قرار گرفته است، جانشینی 64 بیتی برای معماری موفق Cortex A7 است. در معماری مورد نظر می‌توان دستورات 32 و 64 بیتی را بسته به سیستم‌عامل مورد استفاده قرار داد.

MediaTekInt2

براساس اطلاعات منتشر شده در نمودار زیر، کارایی هر یک از پردازنده‌ها در فرکانس کاری 1 گیگاهرتز و همچنین فرکانس پیش‌بینی شده برای آن مشخص شده است. براساس برآوردهای ARM کمپانی تولیدکننده می‌توانند A53 را در فرکانس کاری 2 گیگاهرتز مورد استفاده قرار دهند. A53 معماری مربوط به A9 را در کارایی پشت سر نهاده است.

MediaTekInt1

ارائه‌ی چنین تراشه‌هایی را می‌توان برای تلفن‌های‌هوشمند میان رده به فال نیک گرفت. هنوز بازار مربوط به تلفن‌ای‌هوشمند 64 بیتی رونق چندان زیادی نداشته و محصولات متعددی در این حوزه عرضه نشده است، اما با عرضه‌ی این تراشه‌ها می‌توان انتظار داشت که در زمان عرضه بازار میان‌رده‌ها نیز محصولاتی را در این حوزه خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات