اپل در آیفون و آیپدهای بعدی نیز از پردازنده گرافیکی PowerVR بهره خواهد برد

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در آیفون‌ها و آیپدهایی که تا به امروز روانه بازار کرده از پردازنده گرافیکی PowerVR ساخت کمپانی Imagination Technologies استفاده نموده است. حال این کمپانی اعلام نموده که اپل همچنان در محصولات بعدی خود نیز از گرافیک‌های PowerVR بهره خواهد برد.
تبلیغات

کمپانی Imagination Technologies طی بیانیه‌ای رسما اعلام کرده که اپل توافق‌نامه چندساله استفاده از فناوری‌های این شرکت را تمدید نموده است که به واسطه آن استفاده از گرافیک‌های PowerVR در محصولات مختلف اپل میسر می‌شود.

این بدین معنا است که اپل در سیستم‌-روی-یک-‌چیپ‌ بعدی سری Ax خود که احتمالا با نام A8 شناخته خواهد شد از هسته گرافیکی PowerVR بهره خواهد برد.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که گرافیک‌های سری PowerVR قوی‌ترین در دنیای موبایل به شمار می‌روند. علاوه بر Imagination Technologies شرکت‌های دیگر مانند خود ARM نیز نسبت به طراحی هسته گرافیکی SoCها اقدام می‌کنند. گرافیک‌های شرکت آرم با نام Mali شناخته می‌شوند، اما تا اینجای کار از نظر قدرت پردازش گرافیکی این GPUها به خوبی PowerVR عمل نکرده‌اند. شاید نزدیک‌ترین رقیب به محصولات سری PowerVR را بتوان سری موفق Adreno شرکت کوالکام دانست که در حال حاضر یکی از برترین‌‌های پردازنده گرافیکی موبایل به‌شمار می‌رود.

حال باید منتظر ماند و دید که نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی PowerVR چه قابلیت‌های تازه‌ای را ارایه خواهند کرد تا از طریق آن بتوان حدس زد که بخش گرافیکی SoCبعدی اپل با نام A8 از چه قدرت پردازش گرافیکی بهره خواهد برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات