اولین ابزار مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 805 کوالکام اردیبهشت ماه عرضه خواهد شد

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
گویا کوالکام در یک اطلاع‌رسانی مخفیانه که برای یک نشریه‌ی ژاپنی انجام داده است، خبر از عرضه‌‌ی اولین ابزار مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 805 در اردیبهشت ماه سال آتی داده، اما اشاره‌ای به مشخصات و نوع ابزار مورد نظر نکرده است.
تبلیغات

کوالکام در زمان معرفی این تراشه اعلام کرد که در نظر دارد تا اولین ابزار مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 805 را تا نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه کند که با این حساب، در صورت عرضه‌ی این ابزار در تاریخ مقرر، کوالکام به وعده‌ی خود عمل کرده است.

اسنپ‌دراگون 805 دستخوش بهبودها و تغییراتی شده است که می‌توان به بهره‌وری پردازنده‌ی گرافیکی، نمایش تصاویر سه بعدی و نوت‌پد اولترا ساند آن اشاره کرد که قبلا در زومیت طی مطالبی به بررسی آن‌ها پرداختیم.

اسنپ‌دراگون 805 از نسل جدید هسته‌های Krait، پردازنده‌ی گرافیکی جدید و شماری دیگر از تغییرات و بهبودها طراحی و تولید شده است که برای تسهیل در دیکد و انکد استریم ویدئوهای 4K انجام پذیرفته است. همچنین از دیگر تغییرات ایجاد شده می‌توان به توسعه‌ی سیستم پردازش تصویر در این تراشه اشاره کرد که منجر به ثبت تصاویر بهتری توسط دوربین تلفن‌های هوشمندی خواهد شد که از این تراشه به‌عنوان قلب تپنده‌ی خود استفاده می‌کنند. مطمئنا عرضه‌ی ابزار‌هایی که از این تراشه به‌عنوان مرکز پردازشی خود استفاده می‌کند بیش از پیش گویای توانایی‌های آخرین SoC ساخت کوالکام خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات