آیا توییت سامسونگ حکایت از عرضه چیپ اگزینوس 64 بیتی در نمایشگاه CES 2014 دارد؟

شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
مطالعه 1 دقیقه
. سامسونگ توییتی ارسال کرده است که احتمال عرضه‌ی چیپ 64 بیتی خود را افزایش داده است.
تبلیغات

گویا نمایشگاه CES 2014 شگفتی‌های بسیاری را به‌همراه خواهد داشت. یکی از حوزه‌هایی که علاقمندان در انتظار مشاهده‌ی محصولاتی جدید هستند، عرضه‌ی چیپ‌های 64 بیتی است که یارای رقابت با چیپ 64 بیتی A7 را داشته باشد

روز جمعه توییتی از حساب‌کاربری توییتر اگزینوس سامسونگ منتشر شد که نشان از معرفی چیپ جدیدی از سری اگزینوس در نمایشگاه CES 2014 دارد. سامسونگ با این توییت وعده‌ی محصول جدیدی از چیپ‌های خود را داده است. شاید سامسونگ در نظر دارد تا چیپ 64 بیتی اگزینوس خود را که احتمالا در گلکسی اس 5 مورد استفاده قرار خواهد داد، در این نمایشگاه عرضه کند.

پس از آنکه اپل با ارائه‌ی آیفون 5S پرده از چیپ 64 بیتی A7 خود برداشت، بسیاری از تولیدکنندگان مطرح چیپ اعلام کردند که در حال طراحی و توسعه ی چیپ‌های 64 بیتی خود هستند. حتی به اعتقاد برخی کارشناسان کوالکام نیز در اثر عرضه‌ی چیپ 64 بیتی A7 اپل، با تغییر 180 درجه‌ای در سیاست‌های خود، چیپ 64 بیتی خود را معرفی کرد.

یکی از ویژگی‌های بارز چیپ ۶۴ بیتی اگزینوس  امکان به‌کارگیری هر هشت هسته بصورت هم‌زمان است که در اینصورت این چیپ را همچون چیپ MT6592 مدیاتک تبدیل به یک هشت هسته‌ای واقعی می‌کند. هم‌اکنون معماری big.LITTLE مورد استفاده در چیپ اگزینوس 5 اجازه‌ی استفاده از 4 هسته‌ را در آن واحد می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات