اینتل در حال طراحی و تولید چیپ‌های Broadwell با 18 هسته‌ی پردازشی است

پنج‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
اینتل در آخرین نسل از چیپ‌های Broadwell که کارایی بالایی خواهند داشت و در آینده‌ی نزدیک به بازار عرضه می‌شوند، از 18 هسته استفاده خواهد کرد که لقب پرترافیک‌ترین چیپ اینتل را از لحاظ هسته به خود اختصاص خواهد داد.
تبلیغات

از طرفی دیگر، براساس گزارش‌های منتشر شده، چیپ‌های Broadwell در آینده‌ای نزدیک در تبلت‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اینتل در نظر دارد تا چیپ‌های 18 هسته‌ای Broadwell-EP Xeon خود را بر اساس لیتوگرافی 14 نانومتری خود تولید کند.

براساس مقاله‌ی منتشر شده در VR-ZONE، اینتل به‌جای بالا بردن فرکانس هسته‌های پردازشی در این چیپ، هسته‌های بیشتری را روی هر تراشه قرار خواهد داد. این چیپ چند هسته‌ای تا سال 2015 به بازار عرضه نخواهد شد.

همچنین اینتل در نظر دارد تا پردازنده‌های 8 تا 10 هسته‌ای را برای کامپیوترهای رومیزی ارائه کند.

انتظار می‌رود تا اینتل نسل جدید چیپ‌های Broadwell‌ خود را تا انتهای نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه کند. Broadwell در ادامه‌ی نسل هسول از پردازنده‌های اینتل به بازار عرضه خواهد شد که هم‌اکنون در بیشترین حالت از 12 هسته بهره می‌برد.

افزایش هسته‌های پردازشی نویدبخش بالا رفتن کارایی سیستم‌ها است، از‌این‌رو نرم‌افزارها قادر خواهند بود تا با بهره‌گیری از این هسته‌های پردازشی عملکرد بهتری را ارائه دهند.

افزایش تعداد هسته‌ها تنها هدف اینتل از تولید پردازنده‌های نسل جدید ‌Broadwell نیست. بلکه اینتل در نسل جدید از پردازنده‌های آینده‌ی خود، مصرف انرژی را به 4.5 وات کاهش داده است. کاهش مصرف انرژی، چیپ‌های Broadwell‌ را تبدیل به بهترین گزینه برای تبلت‌ها و ابزارهای هیبریدی می‌کند. بازار ابزارهای قابل حمل حوزه‌ای است که این روزها اینتل روی آن متمرکز شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات