برنامه سال آینده اینتل: ارائه‌ی چیپ 64 بیتی و 14 نانومتری برای تلفن‌هوشمند و تبلت‎

دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
تولیدکنندگان قطعات اولیه‌ی تبلت‌ها در تایوان، خبر از عرضه‌ی محصولاتی با پردازنده اینتل در سال آینده‌ی میلادی را داده‌اند. براساس شنیده‌ها اینتل که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پردازنده در جهان است، درصدد ارائه‌ی محصولاتی برای تبلت‌های ارزان‌قیمت و محصولاتی با سخت‌افزار سطح بالا در سال 2014 میلادی است.
تبلیغات

این کمپانی اخیرا تراشه‌های Bay Trail-T خود را برای تبلت‌های مختلف مبتنی بر ویندوز 8 و 8.1 هستند، معرفی کرد. این کمپانی در نظر دارد تا پایان سال جاری نیز، تراشه‌های Bay Trail-T خود را برای تبلت‌های اندرویدی نیز به بازار عرضه کند.

سری Z3735D از پردازنده‌های Bay Trail اینتل از جمله محصولاتی است که برای محصولات اندرویدی ارزان‌قیمت طراحی شده است. دامنه‌ی قیمتی تبلت‌های ارزان قیمت اینتلی از 99 تا 129 دلار خواهد بود. ضمنا تبلت‌های 7 تا 8 اینچی که از این پردازنده‌ها بهره خواهند برد، نیز دارای قیمتی در حدود 149 تا 199 دلار خواهند بود. این تراشه‌ها در سه ماهه‌ی اول سال 2014 میلادی به بازار عرضه خواهند شد. تبلت‌های 8 تا 10 اینچ اندرویدی که قیمتی در حدود 199 تا 249 دلار خواهند داشت از پردازنده ی Bay Trail و Cherry Trail اینتل استفاده خواهند کرد. همچنین برخی دیگر از این تبلت‌ها که 10 اینچ خواهند بود، قیمتی در حدود 249 دلار یا بالاتر خواهند داشت.

چیپ‌های سری Cherry Trail اینتل شهریور ماه سال آینده‌ی شمسی به بازار عرضه خواهد شد که از معماری 14 نانو‌‌متری و معماری Airmont استفاده خواهند کرد. چیپ‌های Cherry Trail از آخرین نسخه‌های ویندوز‌های 32 بیتی و 64 بیتی و همچنین اندروید 32 بیتی و 64 بیتی استفاده خواهند کرد. اینتل در سه ماهه‌ی چهارم سال آینده‌ی میلادی نیز پردازنده‌های Willow Trail را به بازار عرضه خواهد کرد. پردازنده‌های Willow Trail‌ بر اساس لیتوگرافی 14 نانو‌‌متری توسعه داده خواهند شد و از هردو پلتفرم ویندوز و اندروید پشتیبانی خواهند کرد.

در نهایت تلفن‌های هوشمند نیز نظر اینتل را به خود جلب کرده‌اند. از‌این‌رو Merrifield در سه‌ماهه‌ی اول سال آتی به بازار عرضه خواهند شد، در ادامه نیز اینتل در سه ماهه‌ی سوم سال 2014 پردازنده‌های Moorefield را روانه‌ی بازار خواهد کرد. این دو پردازنده‌ با استفاده از لیتوگرافی 22 نانومتری طراحی و تولید شده‌اند تا در تبلت‌های اندرویدی نیز از آن‌ها استفاده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات