رقابت‌های تراشه‌های 64 بیتی در نمایشگاه CES 2014

جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
با نزدیک شدن به برگزاری نمایشگاه CES، رفته رفته گمانه‌زنی‌ها و اخبار در مورد محصولات کمپانی‌های حاضر در این نمایشگاه قوت می‌گیرد. یکی از مسائلی که بازار ابزار‌های قابل حمل در سال 2013 را تحت تاثیر قرار داد، ارائه‌ی پردازنده‌ی 64 بیتی توسط اپل بود که سایر تولیدکنندگان را وادار به واکنش کرد. انتظار می‌رود تا در نمایشگاه CES شاهد حضور چیپ‌های 64 بیتی از تولیدکنندگان قدر در این حوزه باشیم.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد تولیدکنندگان چیپ‌های ابزار‌های قابل حمل همچون کوالکام، برودکام و انویدیا در حال کار روی پردازنده‌های چهار هسته‌ای 64‌ بیتی هستند تا به احتمال فراوان در نمایشگاه CES که در نیمه‌ی دوم دی ماه در لاس‌وگاس برگزار خواهد شد، معرفی نمایند. براساس گزارشی که اخیرا به‌نقل از industry observers منتشر شده است، تولیدکنندگان چیپ بیش از آن که از ساخت یک چیپ 8 هسته‌ای که توسط مدیاتک‌ ساخته شده، نگران باشند، بیشتر دل‌مشغول و نگران پردازنده‌ی 64 بیتی A7 ساخت اپل هستند که در آخرین محصولات تولیدی این شرکت به کار برده شده است که از جمله می‌توان به آیفون 5S، آیپدایر و همچنین آیپدمی‌نی با صفحه‌ی نمایش رتینا اشاره کرد.

این گزارش همچنین به دریافت سفارش‌هایی از جانب تولید‌کنندگان تلفن‌های همراه چینی اشاره می‌کند که چیپ هشت هسته‌ای مدیا‌تک را برای تلفن‌های هوشمند پرچمدار و میان‌رده‌ی خود برگزیده‌اند. اما با این‌حال، تولیدکنندگان نام‌آشنای چیپ‌های موبایل، همچنان اپل را به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب خود به‌شمار می‌آورند. کوالکام، برودکام و انویدیا برای ارائه‌ی چیپ‌های 64 بیتی در نیمه‌ی اول سال آتی میلادی، در برنامه‌های خود تجدیدنظرهایی را انجام داده‌اند. لازم‌به‌ذکر است که برنامه‌ی مدیاتک برای طراحی و تولید چیپ 64 بیتی نیز به دلیل تمرکز روی چیپ 8 هسته‌ای به تاخیر افتاده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات