A7 اپل قوی‌تر از Snapdragon 800 و Tegra 4 ظاهر شد

چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
مطالعه 3 دقیقه
از زمان معرفی آیفون 5s و تراشه A7 اپل، همه منتظر انتشار بنچمارک‌های این تلفن و یافتن یمزان قدرت پردازنده آن بودند، حال بررسی‌های این محصول در وب سایت‌های معتبر منتشر شده و نشان داده که آیفون 5s با یک گیگابایت حافظه رم و پردازنده 2 هسته‌ای A7 از بهترین سیستم-روی-یک-چیپ‌های حال حاضر یعنی Snapdragon 800 و Tegra 4 امتیاز بهتری را در بنچمارک‌ها بدست آورده است.
تبلیغات

تراشه A7 اپل براساس معماری ARMv8 طراحی شده و از معماری 64 بیتی که امروزه در کامپیوترهای شخصی استفاده می‌شود، بهره می‌‎‌برد. پشتیبانی از پلتفرم 64 بیتی به مصرف بهینه انرژی کمک می‌کند و درنتیجه طول عمر باتری را افزایش می‌دهد و دسترسی به حافظه نیز با سرعت به مراتب بالاتری میسر می‌گردد.

جالب اینجاست درست زمانی که پردازنده‌های 4 و حتی 8 هسته‌ای به مرکز توجه تولیدکنندگان اندرویدی و حتی تلفن‌های پیش رو مبتنی بر ویندوز فون بدل شده‌اند، اپل همچنان پردازنده اصلی خود را با دو هسته ارائه کرده است. جالب تر اینکه یکی از مهمترین مزایای معماری 64 بیتی، پشتیبانی از حافظه رم با گنجایش بیش از 4 گیگابایت است، اما آیفون 5s همچنان با یک گیگابایت حافظه رم عرضه شده است. تا به امروز هیچ تلفن هوشمندی به پردازنده 64 بیتی تجهیز نشده بود و پشتیبانی از آن قرار است در اندروید 4.4 اضافه شود.

حال بیایید پردازنده 2 هسته‌ای A7 را با دیگر پردازنده‌های شاخص بازار یعنی Snapdragon 800 در LG G2 و تگرا 4 در انویدیا شیلد مقایسه کنیم. A7 در آیفون 5s تقریبا 50 درصد سریعتر از A6 در آیفون 5 عمل می‌کند که دست آورد بزرگی برای اپل به شمار می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات