AMD‌ با پردازشگر چهارهسته‌ای A4-1350 به دنیای تبلت‌ها قدم می‌گذارد

شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
مصرف انرژی کمتر با قدرت بیشتر! مسئله‌ای که این روزها توجه تولیدکنندگان پردازنده‌های مخصوص تبلت‌ معطوف آن شده است. رقابت بازار پردازنده‌ها این بار حریف جدیدی همچون AMD را برای اینتل که خود تازه به این بازار توجه نشان داده است، به میدان کشانده که با هم به بررسی کوتاهی از ویژگی‌های این رقیب تازه وارد می‌پردازیم.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

     AMD‌ که چندی پیش از خط تولید پردازنده‌های جدید و کم مصرف خود رونمایی کرده بود، این بار ستاره دیگری را به تیم کم‌مصرف‌های خود اضافه نموده است:  AMD Elite Quad-Core-A4-1350 که بازار تبلت‌ها، نوت‌بوک‌های لمسی و تولیدات هیبریدی را نشانه رفته است و انتظار می‌رود تا ماه‌های پایانی سال میلادی جاری به بازار مصرف ارائه گردد.

    این پردازشگر با چهار هسته‌ پردازشی 1 گیگاهرتزی، در قلب خود از پردازشگر گرافیکی همین شرکت، یعنی AMD Radeon Hd8210 که در فرکانس 300 مگاهرتز کلاک شده است بهره می‌برد که قدرت پشتیبانی از DirectX11.1 را نیز دارد.

    حال می‌رسیم به بحث اصلی که باید به آن بیشتر پرداخته شود: مصرف باطری! این تراشه حداکثر 8 وات انرژی مصرف می‌کند که این مقدار در غالب‌ حالت‌های عادی مانند تماشای فیلم‌های FULL HD‌ با رزولوشن 1080P و استریم ویدیو روی شبکه یوتیوب به مقدار اندک‌تر 3 وات می‌رسد. این مقدار مصرف اگر به صورت عملی به اجرا در بیاید می‌توان عمر باطری‌های طولانی‌تری را برای دستگاه‌های کوچک‌تر از 13 اینچ ضامن باشد. باید منتظر باشیم و ببینیم آیا AMD با پردازنده‌های کم مصرف‌تر می‌تواند گوی رقابت را از رقبا برباید؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات