اینتل از تراشه 14 نانومتری جدید خود به نام Broadwell پرده برداشت: بیش از 30 درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به هسول

پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اینتل جدیدترین تراشه خود که با معماری 14 نانومتری ساخته شده است را معرفی کرد. این تراشه جدید که برادول نام دارد متعلق به سری Y از محصولات اینتل است که در اولترابوک‌ها استفاده خواهند شد.
تبلیغات

نکته جالب در مورد برادول، میزان مصرف انرژی است که اینتل در عمل ثابت کرد که حدودا 30 درصد کمتر از تراشه‌ هسول از همین سری می‌باشد. سری برادول نه تنها از نظر مصرف انرژی، بهتر از نسل قبلی تراشه‌های اینتل عمل می‌کند، بلکه از نظر ابعاد نیز کوچکتر از تراشه‌های هسول می‌باشد. این محصول جدید، همچنان از یک MCM (ماژول متشکل از چند تراشه) استفاده می‌کند اما اینتل با استفاده از معماری جدید موفق شده است تا اندازه آن را نسبت به قبل کاهش دهد.

DSC 3314sm

کاهش اندازه پردازنده، یکی از کارهای مهمی بود که اینتل با طراحی این تراشه موفق به انجام آن شده است. اهمیت این موضوع از آن جهت است که برای استفاده از این نوع پردازنده‌ها در محصولاتی مانند تبلت، نیاز است تا علاوه بر کاهش مصرف باتری، ابعاد نیز کاهش یابند تا محصول نهایی از نظر شکل ظاهری باریک‌تر از قبل باشد.

از نقطه نظر مصرف باتری، این پردازنده را می‌توان رقیب جدی پردازنده‌های ARM دانست.

اینتل اعلام نموده که پردازنده‌های مبتنی بر این تراشه‌، تا اواخر پاییز امسال روانه بازار می‌شوند و اولین محصولات مبتنی بر آن نیز سال آینده در دسترس خریداران خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات