اینتل از پردازنده‌های Z3000 اتم برای تبلت‌های اندرویدی و ویندوز 8.1 پرده برداشت

چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
اینتل تراشه جدید اتم خود را برای تبلت‌ها و ابزارهای قابل حمل که نیاز به طول عمر باتری بالا دارند، معرفی کرد. Z3000 اینتل بزرگ‌ترین گام غول تولیدکننده نیمه هادی در بهبود پردازنده‌های اتم طی 5 سال اخیر است.
تبلیغات

اینتل از نسل جدید پردازنده‌های سری اتم که با سیستم عامل اندروید و ویندوز 8.1 سازگار هستند، رونمایی کرد.

سری پردازنده‌های Z3000 اتم دارای بازده به مراتب بالاتری نسبت به نسل‌های قبلی هستند. اتم‌های جدید همچون پردازنده‌های سری هسول، نه تنها از نظر قدرت و بازده کلی ارتقاء یافته‌اند، بلکه از نظر قدرت پردازنده گرافیکی و همچنین مصرف باتری نیز بهبود یافته‌اند.

اینتل در مراسم معرفی Z3000 اعلام کرد که گرافیک این پردازنده‌ها از همان فناوری HD بکار رفته در سری پردازنده‌های Ivy Bridge بهره برده است.

bay-trail-lineup-2-edit-2

اینتل قصد دارد با عرضه Z3000 وارد رقابت جدی‌تری با پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM شود و بتواند سهم بازار بیشتری را در ابزارهای پرتابل بدست آورد. در حال حاضر اکثر تبلت‌های عرضه شده در دنیا با یکی از پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM تجهیز می‌شوند که از بزرگترین تولیدکنندگان این پردازنده‌ها می‌توان به کوالکام، اپل، سامسونگ و مدیاتک و غیره اشاره نمود.

این اولین تغییر بزرگ در ساختار پردازنده اتم طی 5 سال اخیر است. اینتل در طراحی این پردازنده‌ها از لیتوگرافی 22 نانومتری بهره برده تا بتواند ترانزیستورهای بیشتری را در تراشه جای داده و علاوه بر کاهش مصرف انرژی، بر قدرت و بازده آن نیز بیفزایید.

یکی از بهبودهای دیگری که اینتل در سری جدید پردازنده‌های اتم اعمال نموده، پشتیبانی از حافظه‌های سریعتر است که سرعت انتقال اطلاعات را تا 17 گیگابایت در ثانیه افزایش می‌دهد.

Z3370، قوی‌ترین پردازنده در سری Z3000 اتم به شمار می‌رود که با فرکانس 2.4 گیگاهرتز کار می‌کند و از حافظه رم LPDDR3 با فرکانس 1067 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

پردازنده‌های جدید اتم اینتل قرار است در محصولات شرکت‌های مطرح تولیدکننده سخت افزار همچون ایسوز، ایسر، دل، لنوو و توشیبا مورد استفاده قرار گیرد. این شرکت‌ها قرار است تبلت یا محصولات هیبریدی خود را به این پردازنده‌ها تجهیز کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات