AMD، پردازنده‌های مخصوص دسکتاپ را به همراه تکنولوژی استریم بازی Splashtop عرضه می‌کند

چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
AMD به زودی پردازنده‌های قدرتمند مخصوص کامپیوتر‌های رومیزی خود  را معرفی می‌کند. این کمپانی اعلام کرده که نسل جدید پردازنده‌‌های A6، A8 و A10 خود را که از توانایی نسبتا بالایی برخوردار هستند، برای رده میانی بازار آماده عرضه کرده است. این نسل که به ریچلند (Richland) معروف است از لحاظ کیفیت و قدرت بهتر از نسل گذشته یعنی ترینیتی عمل می‌کند.
تبلیغات

پردازنده‌های A6، A8 و A10 دارای فرکانس توربو بوست 4.1 تا 4.4 گیگاهرتز هستند که این مقدار تا پیش از این به طور میانگین چیزی بین 3.5 تا 4.1 گیگاهرتز بود. نسل جدید به همراه گرافیک یکپارچه Radeon 8000 و حافظه سریعتر DDR3-2133 (مخصوص A10) عرضه خواهند شد. در نسل جدید پردازنده‌های AMD استریم بازی در ابزارهای دیگر به کمک Splashtop بهبود یافته و تاخیر بازی به حداقل کاهش یافته است.

از نقطه نظر قدرت، پردازنده‌های AMD توانایی رقابت با پردازنده‌های رده بالای اینتل همچون سری جدید هسول را ندارند، اما بنچمارک‌های اخیر نشان می‌دهند که این نسل به راحتی پردازنده‌های Ivy Bridge اینتل را در دو بخش محاسباتی و بازی شکست می‌دهند. برای نمونه پردازنده 4.1 گیگاهرتزی A10-6800K ساخت AMD چیزی در حدود 3.1 برابر سریعتر از پردازنده 3.2 گیگاهرتزی Core i5 -3470 ساخت اینتل در آزمایش OpenCL عمل می‌کنند و  امتیاز بیشتری کسب کرده‌اند. در زمینه اجرای بازی نیز کارت گرافیک یکپارچه Radeon 8000 می‌تواند بازی‌هایی همچون Bioshock Infinite را با کیفیت 1080p (البته به سختی) اجرا نمایند که انجام این کار توسط کارت گرافیک یکپارچه HD 3000 اینتل غیر ممکن است.

این نسل از پردازنده‌های AMD نسبت به نسل قبل، 8 تا 21 درصد افزایش کارایی دارند. اگر می‌خواهید بدانید که زمان عرضه و قیمت این پردازنده‌ها چگونه است باید بگوییم که طبق برنامه ریزی AMD قرار است آن‌ها در طول این ماه و با قیمت مناسب 69 تا 142 دلار عرضه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات