اپل پردازنده هوش مصنوعی می‌سازد؟

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اپل آیفون ۱۳
ظاهراً اپل برنامه‌ی بلندپروازانه‌ای برای تسلط بر حوزه‌ی هوش مصنوعی در سر دارد.
تبلیغات

گفته می‌شود اپل در حال توسعه‌ی پردازنده‌ی سرور هوش مصنوعی با استفاده از لیتوگرافی سه نانومتری TSMC است و قصد دارد تا نیمه‌ی دوم‌ سال ۲۰۲۵ آن را به تولید انبوه برساند.

یکی از افشاگران خوش‌سابقه که ادعا می‌کند ۲۵ سال در صنعت مدارهای مجتمع و سابقه‌ی کار روی پردازنده‌های پنتیوم اینتل تجربه دارد، با انتشار پستی در ویبو ادعا می‌کند که اپل برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای طراحی پردازنده‌ی سرور هوش مصنوعی تدوین کرده است.

TSMC شریکی مهم برای اپل است و تمام تراشه‌های این شرکت را تولید می‌کند. لیتوگرافی سه نانومتری شرکت تایوانی یکی از لیتوگرافی‌های پیشرفته‌‌ی حال‌حاضر است و درمقایسه‌با لیتوگرافی پنج و هفت نانومتری، پیشرفت‌های چشمگیری در عملکرد و بهره‌وری انرژی ارائه می‌دهد.

با طراحی تراشه‌های سرور هوش مصنوعی، اپل می‌تواند سخت‌افزار را به‌طور خاص بر‌اساس نیازهای نرم‌افزاری خود تنظیم کند و به‌طور بالقوه فناوری‌های پیشرفته‌تر و کارآمدتری ارائه دهد.

شایعه شده است که هوش مصنوعی اپل به‌صورت محلی روی دستگا‌ه اجرا خواهد شد؛ اما انجام برخی عملیات‌ها در فضای ابری اجتناب‌ناپذیر است. باید دید اپل درنهایت چگونه از هوش مصنوعی به نفع خود بهره می‌گیرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات