پردازنده گوشی گلکسی S25 وارد لپ‌تاپ‌های سامسونگ می‌شود؟

پنج‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
پنل پشتی لپ تاپ گلکسی بوک ۳ اولترا
ظاهراً سامسونگ قصد دارد از تراشه‌ی پرچمدار بعدی خود یعنی اگزینوس ۲۵۰۰ در گلکسی S25 و لپ‌تاپ‌های سری گلکسی بوک استفاده کند.
تبلیغات

نسل بعدی پردازنده‌های سری اگزینوس سامسونگ در دو نسخه تولید خواهند شد که تعداد هسته‌های آن‌ها با یکدیگر تفاوت خواهد داشت. اگزینوس ۲۵۰۰ در دو نسخه‌ی ۸ هسته‌ای و ۱۰ هسته‌ای به بازار می‌آید و هرکدام از این مدل‌ها در گوشی‌ها و تبلت‌های مختلفی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

سامسونگ سری گلکسی S23 را فقط با تراشه‌های اسنپدراگون عرضه کرد، اما سری گلکسی S24 در دو نسخه با تراشه‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ روانه‌ی بازار شد. ظاهراً غول فناوری کره‌ی جنوبی قصد دارد سال آینده نیز از نسل جدید تراشه‌ی اگزینوس رونمایی کند.

افشاگری به‌نام OreXda با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) از تصمیم سامسونگ برای استفاده از نسخه‌ی ۸ هسته‌ای اگزینوس ۲۵۰۰ در گوشی‌های هوشمندش خبر داد. این منبع همچنین ادعا می‌کند مدل ۱۰ هسته‌ای سیستم-روی-چیپ مذکور در محصولاتی مانند تبلت سامسونگ گلکسی تب و لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک استفاده خواهد شد.

اگزینوس ۲۵۰۰ احتمالاً از چیدمان ۴+۴ مشابه دیمنسیتی ۹۳۰۰ در واحد CPU بهره خواهد برد. پیش‌تر گفته شده بود سامسونگ قصد دارد در نسل بعدی گلکسی بوک از تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس الیت استفاده کند، بنابراین عرضه‌ی لپ‌تاپ سامسونگ با تراشه‌ی اگزینوس ۲۵۰۰ نیز چندان دور از انتظار نیست.

گزارش‌های دیگر به استفاده از واحد پردازش عصبی (NPU) در اگزینوس ۲۵۰۰ اشاره دارند که قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای به‌ارمغان خواهد آورد. گفته می‌شود سامسونگ علاوه‌بر واحدهای پردازش عصبی G-NPU و S-NPU کنونی، بخش جدیدی به نام TPU را به تراشه‌ی جدیدش اضافه خواهد کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات