شوک به سامسونگ در آستانه آنپکد؛ تراشه بعدی گوگل را تایوانی‌ها می‌سازند

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
مطالعه 1 دقیقه
کار با پیکسل ۸ پرو
گوگل پس از قطع همکاری با سامسونگ می‌خواهد ساخت تراشه‌‌های جدید خود را به دست تایوانی‌ها بسپارد.
تبلیغات

گفته می‌شود گوگل تغییر غیرمنتظره‌ای در استراتژی تأمین تراشه‌های بعدی تنسور اعمال کرده است. ظاهراً این شرکت نگاه خود را به سمت تولیدکنندگان تایوانی معطوف می‌کند و به آرامی از سامسونگ فاصله می‌گیرد.

به گزارش منابع تایوانی، گوگل تصمیم گرفته با شرکت‌هایی مانند KYEC که در حال حاضر بخشی از سفارش‌های گوگل را به دست آورده است همکاری کند.

گوگل پیش از این سرمایه‌گذاری‌هایی در تأسیسات KYEC انجام داده است تا علاوه بر اطمینان از عرضه‌ی پایدار، به فرایند تولید نیز کمک کند.

پیش از این، سامسونگ تنها تأمین‌کننده‌ی تراشه‌های تنسور برای گوشی گوگل بود. پیش‌تر گزارش‌ها حاکی از آن بود که گوگل ممکن است به TSMC روی بیاورد.

تراشه‌های تنسور نه‌تنها از نظر عملکرد و بازده شبیه به تراشه‌های اگزینوس در برخی از مدل‌های گوشی سامسونگ هستند، بلکه هردو آن‌ها از فرایند ساخت مشابهی استفاده می‌کنند که یعنی گوگل در صورت ادامه‌ی همکاری با سامسونگ شانسی در مقابل رقبا ندارد.

علاوه بر تراشه‌های تنسور، انتظار می‌رود گوگل از KYEC برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی نیز استفاده کند. گوگل تصمیم گرفته است با انتخاب تأمین‌کننده‌ای نسبتاً جدیدتر، کاری منحصربه‌فرد انجام دهد که می‌تواند دست بالا را از نظر بهبود طراحی و عملکرد تراشه در اختیارش قرار دهد و نقطه‌ی عطفی برای KYEC باشد.

مشخص نیست قیمت CPU های ساخت KYEC نسبت به CPU-های ساخت سامسونگ چقدر اختلاف خواهد داشت، اما ممکن است روی قیمت گوشی های گوگل در آینده تأثیر بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات