هواوی امسال تراشه جدید 4 هسته‌ای K3V3 را تولید می‌کند

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
مطالعه 1 دقیقه
هواوی جز معدود تولیدکنندگان تلفن هوشمند در دنیاست که خود نسبت به تولید سیستم-روی-یک-چیپ های مورد نیاز تلفن و تبلت‌های ساخت خود اقدام می‌کند. اما فکر می‌کنید برای ادامه‌ی کار چه برنامه‌ای دارد؟ همان‌طور که می‌دانید انویدیا و کوآلکام با رونمایی از آخرین دستاوردهای خود در عرصه پردازنده‌ها حسابی سروصدا کرده‌اند. حال برنامه‌های هواوی برای تولید چیپ‌ست‌های جدید را از مدیر آن می‌شنویم. در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.
تبلیغات

ریچارد یو رئیس کمپانی هواوی اعلام کرده که این کمپانی به زودی چیپ‌ست جدید HiSilicon K3V3 را عرضه خواهد کرد. در حال حاضر مدل چهار هسته‌ای K3V2 توسط هواوی عرضه می‌شود که هسته‌های آن مثل تگرا 3 و دیگر تراشه‌ها معروف براساس  Cortex-A9 شرکت ARM است. اما این تولید کننده چینی در نیمه‌ی دوم سال جاری، سیستم-روی-یک-چیپ جدید خود را مثل تگرا 4 انویدیا با 4 هسته‌ی Cortex-A15 روانه بازار می‌کند.

یو با اشاره به تولید این چیپ‌ست جدید گفته است که در آینده محصولاتی که جایگزین گوشی‌های قدرتمند Ascend D2 و Ascend Mate می‌شوند، از K3V3 استفاده خواهند کرد.

احتمال اینکه گوشی‌های بعدی در نمایشگاه MWC در ماه آینده رونمایی شوند، کم است و باید بیشتر منتظر باشیم تا این گوشی‌ها را مشاهده کنیم.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات