پرمصرف‌بودن پردازنده Snapdragon 8 Gen 4 کوالکام را به دردسر انداخته است

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده تراشه کوالکام اسنپدراگون / Snapdragon از نمای جلو و پشت
پردازنده‌ی پرچم‌دار Snapdragon 8 Gen 4 با مشکل مصرف انرژی زیاد روبه‌رو شده است؛ اما کوالکام زمان زیادی برای حل‌کردن این مشکل دارد.
تبلیغات

کوالکام برای اولین‌بار در سیستم-روی-چیپ Snapdragon 8 Gen 4 از هسته‌های ARM دل می‌کند و به هسته‌های سفارشی Oryon روی می‌آورد که با کد Phoenix نام‌گذاری شده‌اند؛ به‌همین‌دلیل، احتمال دارد قیمت CPU جدید کوالکام گران‌تر از نسل فعلی شود و این قضیه روی قیمت گوشی هم تأثیر بگذارد.

کاربران انتظارات زیادی از پردازنده‌ی پرچم‌دار جدید کوالکام دارند؛ اما به‌نظر می‌رسد این شرکت با مشکلات مصرف انرژی زیاد Snapdragon 8 Gen 4 روبه‌رو شده است.

افشاگر معروف دنیای تکنولوژی با نام‌ کاربری Revegnus در شبکه‌ی اجتماعی ایکس پستی منتشر و در آن به عملکرد مناسب پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 4 اشاره کرده است. به‌گفته‌ی این افشاگر، پردازنده‌ی جدید کوالکام مشکل جدی در مصرف انرژی دارد.

پست ایکس کاربر Revegnus درباره مصرف انرژی بیش از حد Snapdragon 8 Gen 4

کوالکام از لیتوگرافی سه‌نانومتری N3E شرکت TSMC در پردازنده‌ی جدیدش استفاده می‌کند که مصرف انرژی کمتری از لیتوگرافی N4P دارد؛ اما هنوز شایعات مربوط به مصرف انرژی بیش‌از‌حد Snapdragon 8 Gen 4 ادامه دارد.

کوالکام در نسل جدید پردازنده‌ی Snapdragon 8 قصد دارد با پردازنده‌ی قدرتمند A17 Pro اپل رقابت کند. کوالکام در این پردازنده از ۲ هسته‌ی پرقدرت و ۶ هسته‌ی کم‌مصرف استفاده خواهد کرد. سرعت کلاک بسیار زیاد موجود روی هسته‌هایی پرقدرت مصرف انرژی هسته‌های کم‌مصرف را هم افزایش می‌دهد.

کوالکام در پردازنده‌ی Snapdragon 8cx Gen 4 که برای لپ تاپ طراحی خواهد شد، از هسته‌های Oyron استفاده خواهد کرد؛ اما این پردازنده به‌دلیل عملکرد بهینه‌تر، مشکل داغ‌کردن ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات