سامسونگ احتمالاً روی «تراشه‌های واقعیت تعمیم‌یافته» کار می‌کند

سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
پرچم سامسونگ / Samsung آبی پس زمینه آسمان روز روشن
ظاهراً سامسونگ مشغول کار روی تراشه‌های ویژه‌ای برای دستگاه‌های مبتنی‌بر واقعیت تعمیم‌یافته است.
تبلیغات

شرکت‌های صنعت فناوری بودجه‌ی پروژه‌های مربوط‌ به واقعیت تعمیم‌یافته (XR) را در سال‌های اخیر افزایش داده‌اند و طبق شایعات، اپل قصد دارد هفته‌ی آینده اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را رونمایی کند. ظاهراً سامسونگ نمی‌خواهد در رقابتِ این حوزه از اپل جا بماند.

واقعیت تعمیم‌یافته عبارتی جامع برای اشاره به تمامی فناوری‌هایی است که دنیای فیزیکی و مجازی را ادغام می‌کنند. این عبارت فناوری‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) و واقعیت ترکیبی (MR) را دربر می‌گیرد.

براساس شنیده‌ها، سامسونگ اواخر امسال یا اوایل سال آینده‌ی میلادی هدستی را برپایه‌ی فناوری واقعیت تعمیم‌یافته رونمایی می‌کند. خبرگزاری کره‌ای KED Global در گزارشی اختصاصی می‌گوید سامسونگ برای رقابت با گوگل و کوالکام در حال کار روی تراشه‌ی XR است.

منابع آگاه می‌گویند سامسونگ برای تولید تراشه‌ی XR در حال سر‌و‌سامان دادن به تیم‌هایش است. فعلاً جزئیاتی از تراشه‌ی سامسونگ اعلام نشده است؛ولی سامسونگ پیش‌تر رسماً تأیید کرده بود که روی دستگاه‌های XR کار می‌کند.

واحد تجاری System LSI سامسونگ، سازنده‌ی پردازنده‌های اگزینوس‌، وظیفه‌ی تولید تراشه‌ی XR را برعهده خواهد گرفت. گفته می‌شود که ممکن است شماری از پردازنده‌های اگزینوس برای استفاده در دستگاه‌های XR اصلاح شوند. در‌حال‌حاضر، کوالکام روند توسعه‌ی تراشه‌‌های XR را رهبری می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات