یک شرکت چینی پردازنده اینتل را در سکوت خبری به‌عنوان پردازنده اختصاصی جا زد

شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو قدیمی اینتل / Intel روی مانیتورها در داخل اتاق
یک شرکت چینی پردازنده‌‌ای با نام PowerStar P3-01105 معرفی کرده که در واقع همان Core i3-10105 اینتل با نام جدید است.
تبلیغات

دیتابیس گیک‌بنچ نشان می‌دهد پردازنده‌ی چینی PowerLeader PowerStar P3-01105 که به‌تازگی معرفی شده، مبتنی‌بر سیلیکون اینتل است. PowerStar P3-01105 نام متفاوتی دارد، اما در زیر هیت‌سینکی که برچسب جدیدی روی آن چسبانده شده، شاهد یکی از پردازنده‌های سری کامت لیک اینتل هستیم.

پردازنده اینتل و پاوراستار از نمای جلو

بر این اساس پردازنده‌ی PowerStar P3-01105 عملا همان Core i3-10105 است. در نام این دو تراشه نیز یک‌سری شباهت‌ها به چشم می‌خورد. به‌علاوه، هردو آن‌ها مشخصات فنی مشابهی دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که PowerLeader هیچ مجوزی از اینتل دریافت نکرده است. آنچه که PowerLeader به‌عنوان پردازنده‌ی سال ۲۰۲۳ می‌فروشد، عملاً یک پردازنده‌ی نسل دهمی محسوب می‌شود که تولیدش دو سال پیش به‌طور کامل متوقف شد. اینتل هم‌اکنون پردازنده‌های نسل ۱۳ را در بازار دارد.

مشخصات پردازنده چینی پاوراستار در گیک بنچ

بر اساس نوشته‌ی ویدیوکاردز، PSTAR P3-01105 چهار هسته دارد که با فرکانس پایه‌ی ۳٫۷ گیگاهرتز و فرکانس بوست ۴٫۴ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. این پردازنده‌ی مرکزی به ۶ مگابایت کش L3 مجهز است و توانش به ۶۵ وات می‌رسد. این مشخصات کاملاً با Core i3-10105 مشابه است.

شرکت PowerLeader قصد فروش ۱٫۵ میلیون پردازنده‌ی PowerStar را دارد. این شرکت قصد دارد پردازنده‌هایش را صرفاً ازطریق سیستم‌های اسمبل‌شده بفروشد و درحال‌حاضر هیچ برنامه‌ای برای فروش جداگانه‌ی این پردازنده‌ها اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات