۲۸۰ فریم‌برثانیه؛ تراشه Snapdragon 8 Gen 3 بازی‌های موبایلی را هیجان‌انگیزتر می‌کند

سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
تراشه Snapdragon 8 Gen 3
آمار فاش‌شده از عملکرد Snapdragon 8 Gen 3 نشان از بهبود درخورتوجه قدرت پردازش مرکزی و گرافیکی این تراشه دارد.
تبلیغات

اگرچه هنوز زمان زیادی تا معرفی سیستم-روی-چیپ پرچم‌دار بعدی کوالکام موسوم‌ به Snapdragon 8 Gen 3 باقی مانده اما امتیازهای عملکرد نسخه‌های اولیه‌ی این تراشه دردسترس قرار گرفته است.

براساس اطلاعاتی که Tech_Reve به‌اشتراک گذاشته است، Snapdragon 8 Gen 3 در آزمون GFXBench ES3.1 به‌طور متوسط به امتیاز ۲۸۰ فریم‌برثانیه دست یافت. در مقام مقایسه، امتیاز Snapdragon 8 Gen 2 در این معیار به ۲۲۰ فریم‌برثانیه می‌رسد و این یعنی نسل بعدی تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام از نظر قدرت گرافیکی ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت‌ به نسخه‌ی کنونی آن ارتقا خواهد یافت. طبق گزارش‌های قبلی، پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 750 در Snapdragon 8 Gen 3 نسبت‌ به نسل کنونی این تراشه که از Adreno 740 بهره می‌برد تا ۵۰ درصد بهتر عمل خواهد کرد.

اگرچه اعداد دقیقی از بنچمارک‌های اولیه‌ی Snapdragon 8 Gen 3 دردسترس نیست، این تراشه در معیار آنتوتو امتیاز ۱۶۰۰۰۰۰ را کسب کرد. گوشی هوشمند ایسوس ROG 7 Ultimate درحال‌حاضر با امتیاز ۱۳۳۰۰۱۱، در صدر فهرست برترین‌های آنتوتو قرار دارد. این یعنی عملکرد کلی Snapdragon 8 Gen 3 درمقایسه‌ با Snapdragon 8 Gen 2 تا ۲۰ درصد در بنچمارک مذکور بهبود یافته است.

به‌هرحال هنوز حدود چهار ماه تا معرفی Snapdragon 8 Gen 3 باقی مانده است و نمی‌توان آمارهای فاش‌شده از عملکرد این تراشه را کاملاً دقیق در نظر گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات