تراشه پر‌چم‌دار Dimensity 9200 Plus مدیاتک، رقیب جدی کوالکام، ۲۰ اردیبهشت معرفی می‌شود

پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تراشه Dimensity مدیاتک
گفته می‌شود که تراشه Dimensity 9200 Plus عملکرد بهتری از قدرتمندترین تراشه کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 2 خواهد داشت.
تبلیغات

شرکت تراشه‌ساز تایوانی مدیاتک اعلام کرده است که جدیدترین تراشه‌ی پرچمدارش یعنی Dimensity 9200 Plus را در تاریخ ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) در چین معرفی خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود تراشه‌ی مذکور نسخه‌ی ارتقایافته‌ی تراشه قبلی این شرکت، یعنی Dimensity 9200 باشد که اکنون قدرت سخت‌افزاری چندین دستگاه پرچم‌دار ویوو و اوپو را تأمین می‌کند.

بهبود عملکرد و سرعت با تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس

به‌گزارش گیزموچاینا، اولین گوشی‌ای که از تراشه‌ی Dimensity 9200 Plus بهره می‌برد، احتمالاً iQOO Neo 8 Pro خواهد بود که به‌تازگی در بنچمارک‌ها با تراشه‌ی یادشده رؤیت شده است. این فهرست برخی از مشخصات مهم +Dimensity 9200 را تأیید کرد که شامل یک هسته Cortex-X3 با فرکانس ۳٫۳۵ گیگاهرتز، ۳ هسته Cortex-A715 با فرکانس ۳.۰۰ گیگاهرتز، چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس ۲.۰۰ گیگاهرتز و گرافیک Immortalis-G715 MC11 می‌شود.

تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس مدیاتک / Dimensity 9200 Plus

طبق گزارش‌ها، Dimensity 9200 Plus در بنچمارک AnTuTu به امتیاز چشمگیر ۱،۳۶۸،۵۹۷ دست پیدا کرده است که بالاتر از قدرتمندترین تراشه‌ی کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 2 است. این موضوع نشان می‌دهد که دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس ممکن است عملکرد بهتری نسبت‌به رقبای خود داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود iQOO Neo 8 Pro اولین دستگاهی باشد که از تراشه‌ی آینده برخوردار است و پس از آن iQOO 11S و ویوو X۹۰ پلاس در نیمه‌ی دوم سال از آن بهره‌مند می‌شوند. افزون‌براین، براساس پست AnTuTu در شبکه‌ اجتماعی ویبو چین، ریلمی و ROG نیز گوشی‌های هوشمندی مجهز به دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس را عرضه خواهند کرد.

پیش‌بینی می‌شود عرضه‌ی دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس، بهبود قابل توجهی در عملکرد و سرعت را برای بازار گوشی‌های هوشمند به ارمغان بیاورد. جالب خواهد بود که ببینیم این تراشه‌ی آینده چگونه در برابر رقبای خود قرار می‌گیرد و چگونه بر سهم بازار رقبای اصلی‌اش مانند کوالکام و سامسونگ تأثیر می‌گذارد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات