سامسونگ برای بهبود عملکرد اگزینوس ۲۴۰۰، تغییرات مهمی روی این تراشه اعمال می‌کند

پنج‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
اگزینوس ۱۰۸۰
به‌نظر می‌رسد سامسونگ برنامه‌های مهمی برای افزایش قدرت عملکرد تراشه‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ و کاهش مصرف انرژی آن دارد.
تبلیغات

اخیراً شایعاتی مبنی‌بر بازگشت تراشه‌های اگزینوس به گوشی‌های پرچم‌دار سال آینده‌ی سامسونگ منتشر شده است. این خبرها طرفداران غول فناوری کره‌ی جنوبی را نگران کرده است زیرا سیستم-روی-چیپ‌های اگزینوس معمولاً نسبت‌به هماتایان اسنپدراگون خود، عملکرد ضعیف‌تری ارائه می‌دهند. اکنون به‌نظر می‌رسد این شرکت تصمیم دارد با اعمال تغییرات مهم، مشکلات تراشه‌های اختصاصی خود را برطرف کند.

به گزارش سم‌موبایل، احتمال معرفی گلکسی S23 FE با تراشه‌ی اگزینوس، نشان از بازگشت سامسونگ به استفاده از تراشه‌های اختصاصی خود در پرچم‌داران آینده‌اش دارد. علاوه‌براین شایعاتی درمورد روند توسعه‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ برای سری گلکسی S24 منتشر شده است. اکنون طبق گزارشی جدید، برند کره‌ای تصمیم دارد تغییرات مهمی در تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی خود اعمال کند تا عملکرد آن را بهبود دهد.

شایعات اخیر حاکی از آن است سامسونگ قصد دارد در روند ساخت اگزینوس ۲۴۰۰ از FoWLP استفاده کند. FoWLP روشی است که برای محصور کردن همه‌ی مدارهای مجتمع مورد استفاده قرار می‌گیرد و علاوه‌براین تراشه‌ را به مادربرد متصل می‌کند.

FoWLP سطح یکپارچه‌سازی بالاتری را در بسته‌بندی‌های کوچک‌تر ارائه می‌کند. این راهکار همچنین عملکرد حرارتی و الکتریکی ورودی/خروجی را به‌میزان درخورتوجهی بهبود می‌دهد. به‌بیان ساده‌تر، اگر سامسونگ در ساخت اگزینوس ۲۴۰۰ از FoWLP بهره ببرد، ابعاد تراشه‌ی مذکور کوچک‌تر، قدرت آن بیشتر و مصرف انرژی آن نیز بهینه‌تر خواهد بود.

بدین‌ترتیب اگزینوس ۲۴۰۰ با بهینه‌سازی بهره‌وری انرژی احتمالاً عملکردی درسطح همتایان اسنپدراگون خود ارائه خواهد داد. سامسونگ همچنین می‌تواند با ترفندهای نرم‌افزاری به ارتقا‌ء عملکرد تراشه‌ی پرچم‌دار آینده‌ی خود کمک کند.

درحال حاضر مشخص نیست سامسونگ واقعاً به‌فکر بهینه‌سازی تراشه‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ و استفاده از آن در پرچم‌داران ۲۰۲۴ خود باشد زیرا گزارش‌های مربوط به این موضوع رسماً تأیید نشده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات