هواوی پیشرفت‌هایی در توسعه تولید تراشه ۱۴ نانومتری کرده است

جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
ساخت تراشه اختصاصی هواوی
هواوی به پیشرفت‌های زیادی دست یافته است؛ اما همچنان با مشکلات بزرگی دست‌وپنجه نرم می‌کند و به چند پیشرفت دیگر در توسعه‌ی ابزار نیاز دارد.
تبلیغات

ظاهراً هواوی در ابزارهای اتوماسیون طراحی الکترونیکی (EDA) برای تراشه‌هایی که با استفاده از فناوری ۱۴ نانومتری تولید می‌شوند، پیشرفت‌هایی کره است. این خبر از سخنرانی یکی از مدیران ارشد غول فناوری چینی به‌گوش می‌رسد.

به‌گفته‌ی ژو ژیجون، رئیس هیئت‌مدیره‌ی این شرکت، در سال جاری هواوی آزمایش‌های خود را روی این ابزارها تکمیل خواهد کرد. این سخنرانی در ماه فوریه انجام شد و نشان داد که هواوی ۷۸ ابزار مربوط به سخت‌افزار و نرم‌افزار تراشه را توسعه داده است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که هواوی و دیگر شرکت‌های فناوری چینی به‌دنبال بومی‌سازی زنجیره‌ی تأمین خود هستند.

این برند چینی به‌دلیل تهدید تحریم‌های آمریکا، به‌سرعت در حال روی‌آوردن به تأمین‌کنندگان محلی بیشتری است. برای آن دسته از افرادی که نمی‌دانند، پس از آنکه آمریکا شرکت هواوی را به‌عنوان تهدیدی برای امنیت ملی خود تعیین کرد، از فناوری‌های مهم مختلفی مانند تأمین‌کننده‌ی اصلی تراشه‌ی خود TSMC جدا شده بود. این موضوع اساساً بدین‌معنی است که شرکت‌های دیگر نیز شاید در هر لحظه با چنین تحریم‌هایی مواجه شوند که باعث شده است تا آن‌ها به‌دنبال بومی‌سازی زنجیره‌ی تأمین خود برای جلوگیری از این موضوع باشند.

در سخنرانی اخیر، ژو اضافه کرده بود که این شرکت با شرکت‌های EDA داخلی برای ایجاد نرم‌افزار همکاری خواهد کرد تا بومی‌سازی ابزارهای EDA جدیدتر از ۱۴ نانومتری را محقق کند. به‌بیان ساده‌تر، شرکت‌های طراحی تراشه از نرم‌افزار EDA برای تولید طرح اولیه تراشه‌ها قبل از شروع تولید انبوه در کارخانه‌های ساخت استفاده می‌کنند.

تراشه‌های ۱۴ نانومتری به گوشی‌های هوشمندی قدرت می‌دادند که چند نسل از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار امروزی عقب‌تر بودند؛ اما این نشان می‌دهد که هواوی در حال کار روی پیشرفت در فناوری نیمه‌هادی برای رسیدن به رقبای جهانی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات