سامسونگ بزرگ‌ترین کارخانه تراشه‌سازی جهان را در کره جنوبی راه‌اندازی می‌کند

پنج‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سامسونگ
سامسونگ الکترونیکس با سرمایه‌گذاری هنگفت ۲۳۰ میلیارد دلاری، بزرگ‌ترین تأسیسات تراشه‌سازی جهان را در کشور خود خواهد ساخت.
تبلیغات

سامسونگ تصمیم دارد طی دو دهه‌ی آینده ۲۳۰ میلیارد دلار برای ساخت بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید تراشه‌ی جهان در کره‌ی جنوبی سرمایه‌گذاری کند. این اقدام با هدف تقویت صنعت تراشه‌سازی کشور و گسترش معافیت‌های مالیاتی و حمایت از بخش‌های فناوری پیشرفته مثل تراشه‌ها، نمایشگرها و باتری‌ها انجام می‌شود.

سامسونگ به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری بزرگ خود، پنج کارخانه‌ی تولید تراشه احداث خواهد کرد تا ۱۵۰ سازنده‌ی مواد، قطعات و تجهیزات و سازمان‌های تحقیق‌وتوسعه‌ی حوزه‌ی نیمه‌رسانا را در نزدیکی سئول جذب کند. دولت کره‌ی جنوبی همچنین ۲۵ تریلیون وون (۱۹٫۰۶ میلیارد دلار) را طی پنج سال برای تحقیق‌وتوسعه در فناوری‌های استراتژیک مثل هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و حدود ۳۶۰ میلیارد وون (۲۷۵ میلیون دلار) برای توسعه‌ی تراشه‌ها و حدود ۱۰۰ میلیارد وون (۷۶٫۲ میلیون دلار) در زیرساخت‌های برق و آب مجتمع‌های صنعتی ارائه خواهد داد.

تراشه سازی

به گزارش گیزموچاینا، سرمایه‌گذاری بزرگ سامسونگ در پاسخ به اقداماتی است که سایر کشورها برای تقویت صنایع تراشه‌سازی داخلی خود انجام می‌دهند. به‌عنوان مثال قانون تراشه‌سازی در ایالات‌متحده میلیاردها دلار یارانه برای سازندگان تراشه که در آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کنند درنظر گرفته است. طرح سرمایه‌گذاری غول فناوری کره‌ی جنوبی موقعیت این کشور را در صنعت جهانی نیمه‌هادی تقویت و به کره‌ی جنوبی کمک می‌کند تا به یکی از مهم‌ترین کشورها در حوزه‌ی تراشه‌ها تبدیل شود. این موضوع برای کشور مذکور اهمیت زیادی دارد زیرا به‌دنبال بهبود ثبات زنجیره‌ی تأمین و خودکفایی در فناوری‌های کلیدی است.

برنامه‌ی سرمایه‌گذاری سامسونگ همچنین شامل چندین شرکت وابسته‌ به آن ازجمله سامسونگ SDI، سامسونگ دیسپلی و سامسونگ Electro-Mechanics می‌شود. این شرکت‌ها تصمیم دارند طی ۱۰ سال آینده ۶۰٫۱ تریلیون وون (۴۵٫۸ میلیارد دلار) را در مناطقی خارج از نواحی شهری سئول سرمایه‌گذاری کنند تا فرآیندهایی مثل تراشه‌سازی، نمایشگر و فناوری باتری‌ها را توسعه دهند. این اقدام به تنوع بخشیدن به پایگاه تولید فناوری کره‌ی جنوبی و گسترش دامنه‌ی آن کمک خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات