بنچمارک جدید A17 Bionic پیشرفت چشمگیری را نشان می‌دهد!

سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تراشه A17 bionic اپل
داده‌های جدید گیک‌بنچ نشان می‌دهد عملکرد تراشه‌ی A17 Boinic اپل در مقایسه با نسل گذشته پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است.
تبلیغات

نتایج جدید عملکرد سیستم-روی-چیپ A17 Bionic اپل نشان می‌دهد امتیاز این تراشه در بخش عملکرد چند‌هسته‌ای درمقایسه‌با آنچه قبلاً فاش شده بود، حدود ۱۱ درصد کمتر است. البته گفتنی است اعتبار داده‌های قبلی از سمت زومیت کاملا رد می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، نتایج بنچمارک‌های جدید به واقعیت نزدیک‌تر به‌نظر می‌رسد.

افشاگری به‌ نام Revengus امتیاز عملکرد تراشه‌ی A17 Boinic را در توییتر به‌اشتراک گذاشته است. براساس این اطلاعات، امتیاز عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای اولین سیستم-روی-چیپ ۳ نانومتری اپل به‌ترتیب ۳,۰۱۹ و ۷,۸۶۰ است که درواقع حاکی از پیشرفت چشمیگیر تراشه مذکور درمقایسه با نسل گذشته است. درمقایسه‌با نتایج اولیه‌ی فاش‌شده از عملکرد این پردازنده کمی ضعیف‌تر است. در مقام مقایسه، داده‌های قبلی نشان می‌داد امتیاز عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای A17 Bionic به‌ترتیب ۳,۹۸۶ و ۸,۸۴۱ است.

آمتیاز عملکرد تراشه A17 اپل در گیک بنچ ۶

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که منبع خبر یادشده، تصویری از نتایج بنچمارک تراشه را به‌اشتراک گذاشته است؛ اما هیچ پیوندی به وب‌سایت رسمی گیک‌بنچ وجود ندارد و این یعنی احتمال دست‌کاری امتیازها وجود دارد.

اگر نتایج به‌دست‌آمده از عملکرد تراشه‌ی A17 Bionic واقعیت داشته باشد، این سیستم-روی-چیپ احتمالاً می‌تواند برتری خود را بر تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی کوالکام، یعنی Snapdragon 8 Gen 3، همچنان حفظ کند. WccfTech می‌نویسد پیش‌ از این آمار عملکرد نمونه‌ی مهندسی پردازنده‌ی پرچم‌دار آینده‌ی کوالکام، برتری آن را بر A16 Bionic نشان داد؛ اما به‌نظر می‌رسد A17 رقیبی بسیار قدرتمندتر برای Snapdragon 8 gen 3 خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات