اینتل با شکست AMD، اکنون رکورددار جهانی بنچمارک Cinebench R23 است

یک‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده Xeon اینتل
اینتل عنوان سریع‌ترین پردازنده‌ی جهان را با ثبت رکورد جدید در معیار Cinebench R23 از چنگال AMD درآورد.
تبلیغات

اینتل رکورد جهانی جدیدی در بنچمارک Cinebench R23 ثبت کرد. این شرکت با پردازنده‌ی Xeon W9-3495X، رقیب خود یعنی AMD Threadripper 5995WX را شکست داد و جایگاه اول را ازآنِ خود کرد. پردازنده‌ی قدرتمند تیم آبی در معیار مذکور امتیاز ۱۳۲,۴۸۴ را به‌دست آورده است. در مقام مقایسه، پردازنده‌ی AMD در این بنچمارک امتیاز ۱۲۱,۲۱۵ را کسب کرده بود.

Cinebench R23 ابزاری برای سنجش عملکرد کامپیوترهای شخصی در رندر است. به‌طور‌کلی، پردازنده‌هایی که هسته‌ها و تِردهای بیشتری داشته باشند، عملکرد بهتری در این معیار دارند؛ اما این موضوع همیشه کاملاً درست نیست. Xeon W9-3495X اینتل از ۵۸ هسته و ۱۱۶ ترد و Threadripper 5995WX شرکت AMD از ۶۴ هسته و ۱۲۸ ترد بهره می‌برد.

پردازنده Xeon W9-3495X اینتل

ویندوز سنترال می‌نویسد پردازنده‌های سری Xeon اینتل برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده است که به قدرت پردازشی بسیار زیادی نیاز دارند. اینتل برای شکست رکورد جهانی بیشترین امتیاز بنچمارک Cinebench R23 با Xeon W9-3495X، این پردازنده را اورکلاک کرده است تا درمقایسه‌با حالت استاندارد ۱۸۴ درصد سریع‌تر عمل کند و از سیستم خنک‌کننده‌ی نیتروژن مایع نیز برای خنک‌ نگه‌داشتن آن بهره گرفته است. به‌عبارت‌دیگر، حتی اگر این پردازنده را بخرید، عملکردی مشابه آنچه اینتل به‌دست آورده است، تجربه نخواهید کرد.

Threadripper شرکت AMD، رکورد‌دار قبلی سریع‌ترین پردازنده‌ی جهان و تقریباً همه‌ی پردازنده‌هایی که رکوردهای جدیدی ثبت می‌کنند، از سیستم‌های خنک‌کننده‌ی خاص بهره می‌برند که نمونه‌ی آن‌ها در کامپیوترهای معمولی دیده نمی‌شود.

اگرچه کاربران معمولی درصورت استفاده از پردازنده‌ی Xeon W9-3495X امتیازی مشابه رکورد اینتل را در Cinebench R23 مشاهده نخواهند کرد، دستیابی به این آمار همچنان شگفت‌انگیز است.

AMD نیز به‌زودی قصد دارد پردازنده‌های جدید Zen 4 Threadripper خود را رونمایی کند؛ به‌همین‌دلیل، شاید جایگاه اینتل در بنچمارک Cinebench R23 مدت زیادی دوام نیارود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات