گلکسی S23 سامسونگ؛ خداحافظی «موقت» با تراشه‌های اگزینوس

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
مطالعه 1 دقیقه
سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ از نمای پشت
گلکسی S23 سامسونگ برخلاف پرچمداران پیشین این شرکت صرفا با پردازنده‌ی اسنپدراگون عرضه می‌شود، اما احتمالا اگزینوس در آینده احیا خواهد شد.
تبلیغات

گلکسی اس ۲۳ جدیدترین گوشی پرچمدار سامسونگ است که در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا رونمایی شده و مثل همیشه حرفه‌ای‌ترین بخش بازار موبایل را هدف می‌گیرد. سامسونگ از همان فرمول موفق سال قبل استفاده کرده است تا دستگاه‌هایی سطح بالا تولید کند.

به گزارش زومیت، کره‌ای‌ها سال‌ها است گوشی‌های سری گلکسی S را با دو نوع تراشه‌ی اگزینوس و اسنپدراگون در بازارهای مختلف عرضه می‌کنند، اما امسال شاهد سنت‌شکنی آن‌ها هستیم. گوشی‌های سری گلکسی S23 اولترا صرفا با پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 (نسخه‌ی تقویت‌شده) عرضه می‌شوند.

سامسونگ همواره مدعی شده که پردازنده‌های اگزینوس هم‌سطح با اسنپدراگون عمل می‌کنند؛ اما در عمل چنین ادعایی رنگ حقیقت به خود نگرفته است. پس از انتقادات فراوان، سامسونگ به‌طورموقتی پردازنده‌ی اگزینوس را کنار گذاشته است و قصد دارد گلکسی S23 را صرفاً با پردازنده‌ی اسنپدراگون روانه‌ی بازار کند.

گزارش‌های ضد‌و‌نقیض ادعا می‌کنند سامسونگ تا چند سال آینده مجدداً پردازنده‌ی اگزینوس را در گوشی‌های سری گلکسی S استفاده خواهد کرد.

منابع آگاه می‌گویند سامسونگ تیم جدیدی با تمرکز بر تولید تراشه در قالب واحد تجاری «تجربه‌ی موبایل» (MX) تشکیل داده است. این واحد تجاری مسئولیت تمامی عملیات‌های مرتبط به گوشی‌های هوشمند سامسونگ را دراختیار دارد.

در حال حاضر مشخص نیست که پردازنده‌های سری اگزینوس چه زمانی به گلکسی S برمی‌گردند؛ اما یک موضوع برای‌مان واضح است: سامسونگ سرانجام شکست اگزینوس را پذیرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات