سامسونگ پیش‌‌بینی کرده که سودش از بازار تراشه در سال ۲۰۲۳ نصف شود

دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده اکسینوس سامسونگ / Samsung Exynos طرح گرافیکی پس زمینه مشکی
براساس گزارش‌ها، بخش موبایل سامسونگ دیگر از تراشه‌های اگزینوس در گوشی‌های پرچم‌دارش استفاده نخواهد کرد.
تبلیغات

به‌گزارش نشریه کره‌ای The Elec، بخش راهکارهای ابرازی (DS) که شرکت سامسونگ فاندری، System LSI و Memory Division را اداره می‌کند، پیش‌بینی کرده است که سود عملیاتی آن در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۳٫۱ تریلیون وون باشد. ظاهراً این رقم در یادداشتی که روز چهارشنبه برای کارمندان این شرکت ارسال شده، به‌اشتراک گذاشته شده است.

سال ۲۰۲۴ می‌تواند اوضاع بد سال ۲۰۲۳ سامسونگ را تغییر دهد

اگر این پیش‌بینی درست از آب درآید، سود عملیاتی سالانه سامسونگ از کسب‌وکار نیمه‌هادی‌ها در سال ۲۰۲۳ نصف آن چیزی خواهد بود که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در سال جاری باشد؛ یعنی حدود ۲۶ تریلیون وون‌. کاهش درخورتوجه سود عملیاتی نتیجه‌ی مستقیم ادامه‌ی چرخه نزولی در صنعت تراشه خواهد بود. براساس گزارش‌ها، بخش موبایل سامسونگ دیگر از تراشه‌های اگزینوس در گوشی‌های پرچم‌دارش استفاده نخواهد کرد؛ به‌همین‌دلیل، پیش‌بینی‌های سال ۲۰۲۳ برای بخش DS نادرست به‌نظر می‌رسند.

بااینکه سال ۲۰۲۳ برای سامسونگ بد به‌نظر می‌رسد، تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که بازار تراشه در سال ۲۰۲۴ بهبود پیدا می‌کند و این زمانی است که اوضاع می‌تواند بهتر باشد؛ زیرا پیش‌بینی می‌شود سامسونگ قرارداد تولید تراشه‌ی‌ G3 تنسور گوگل و تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 3 کوالکام را روی گره ۳ نانومتری GAA ببندد.

کارمندان سامسونگ در سال ۲۰۲۴ پاداش کمتری دریافت خواهند کرد

در ابتدای سال، سامسونگ براساس عملکرد کارمندان در سال گذشته پاداش‌های عملکردی به آنان پرداخت می‌کند. ازآن‌جاکه پاداش‌های عملکرد بر‌اساس سود عملیاتی شرکت است، سامسونگ باید این ارقام را همراه با پیش‌بینی‌های سال آینده با کارمندانش به‌اشتراک بگذارد تا بدانند در آینده باید منتظر چه چیزی باشند.

در یادداشت مربوط به پاداش‌هایی که این شرکت در سال جاری به‌اشتراک گذاشته، اشاره شده است که سود عملیاتی در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۳٫۱ تریلیون وون خواهد بود. اگر بخش DS سامسونگ به سود عملیاتی موردانتظارش در سال ۲۰۲۳ برسد، کارمندان در ژانویه‌ی ۲۰۲۴ بین ۵ تا ۱۱ درصد پاداش دریافت خواهند کرد. برای اینکه کارمندان حداکثر پاداش، یعنی ۵۰ درصد را دریافت کنند، سامسونگ باید به سود عملیاتی ۲۸ تریلیون وون دست پیدا کند که باتوجه‌به بحران کنونی در بازار نیمه‌هادی‌ها غیرممکن است.

سود بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا می‌کند

سامسونگ به‌دلیل افزایش قیمت قطعات، سود عملیاتی کمتری از بخش‌های DX (تجربه کاربری) و بخش موبایل در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ ثبت کرده است. گلکسی اس ۲۳ حتی از قطعات گران‌تری استفاده خواهد کرد؛ اما طبق گزارش‌ها، سامسونگ آن را با همان قیمت گلکسی اس ۲۲ عرضه خواهد کرد و این یعنی بخش موبایل نیز در سال ۲۰۲۳ سود کمتری را شاهد خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات