کوالکام احتمالا با بازگشت به بازار سرور، از وابستگی خود به صنعت موبایل می‌کاهد

جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
منابعی آگاه می‌گویند کوالکام با تراشه‌ی جدیدی که نتیجه‌ی تصاحب استارتاپ Nuvia است، قصد دارد به بازار پردازنده‌های سرور بازگردد.
تبلیغات

براساس آنچه بلومبرگ به نقل از افرادی آگاه ادعا می‌کند، کوالکام با تولید تراشه‌ای جدید در فکر بازگشت به بازار سرور است تا میزان وابستگی خود به صنعت موبایل را کاهش دهد. به‌نظر می‌رسد تراشه‌ی کلاس سرور کوالکام نتیجه‌ی همکاری مهندسان این شرکت با Nuvia است.

کوالکام سال گذشته رسماً Nuvia را که توسط اعضای سابق اپل بنیان‌گذاری شده است تصاحب کرد. کوالکام در آن زمان گفت که از فناوری‌های توسعه‌داده‌شده توسط Nuvia به‌منظور ساخت پردازنده‌ی بهتر برای گوشی هوشمند، لپ تاپ و خودرو استفاده می‌کند.

رویترز می‌نویسد مدیران کسب‌و‌کار ابری آمازون و همچنین واحد سرویس‌های تحت وب این شرکت (AWS) موافقت کرده‌اند که به تراشه‌های جدید کوالکام «نگاهی بیاندازند». آمازون این ادعای رویترز را تأیید کرده است. از طرفی کوالکام به رویترز گفته است که تمایلی به نظردادن درباره‌ی شایعه‌ها ندارد.

کوالکام که مقر اصلی‌اش در سن دیگو واقع شده است انتظار دارد در فصل چهارم سال جاری میلادی درآمدی کمتر از آنچه تحلیلگران وال‌استریت پیش‌بینی کرده بودند به دست بیاورد. کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند ضربه‌ی بزرگی به کوالکام می‌زند و این شرکت با گسترش فعالیت‌هایش به بازارهای جدید قصد دارد از وابستگی خود به بازار موبایل بکاهد.

در پی انتشار این خبر ارزش سهام کوالکام تقریباً سه درصد افزایش پیدا کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات