شیائومی احتمالاً تولید پردازنده اختصاصی موبایل را از سر می‌گیرد

یک‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
منابعی ناشناس می‌گویند شیائومی بخشی از سهام یک شرکت تراشه‌ساز تازه‌تأسیس را تصاحب کرده است شاید این شرکت در آینده گوشی‌هایش را با پردازنده‌ی اختصاصی روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

براساس آنچه خبرگزاری معتبر دیجی‌تایمز می‌نویسد، شیائومی به‌تازگی در یک شرکت چینی تازه‌تأسیس که قطعات نیمه‌هادی تولید می‌کند سرمایه‌گذاری کرده است. به ادعای منابعی ناشناس، اقدام اخیر شیائومی ممکن است نشان‌دهنده‌ی تمایل این شرکت به عرضه‌ی گوشی با پردازنده‌ی اختصاصی باشد؛ مشابه کاری که امروزه اپل و سامسونگ انجام می‌دهند.

شیائومی با تولید پردازنده‌ی موبایلی ناآشنا نیست. این شرکت در سال ۲۰۱۷ پردازنده‌ی Surge S1 را معرفی کرد. این سیستم-روی-چیپ پردازنده‌ای مرکزی با هشت هسته‌ی Cortex-A53 و سرعت کلاک ۲٫۲ گیگاهرتز داشت و از واحد گرافیکی Mali-T860، مودم 4G و فناوری VoLTE بهره‌مند بود. از سال ۲۰۱۷ تاکنون شاهد تولید مدل دیگری از SoCهای سری Surge شیائومی نبوده‌ایم. شیائومی در سال ۲۰۲۱ پردازنده‌ی سیگنال تصویر Surge C1 را معرفی کرد.

منابع دیجی‌تایمز می‌گویند شیائومی در شرکت Zhuhai Xinshijie Semiconductor Technology سرمایه‌گذاری کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این شرکت در تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۲۲ (۲ تیر ۱۴۰۱) بنیان‌گذاری شده است. گفته می‌شود این شرکت در حال پیش‌برد پروژه‌های مختلفی است.

سرمایه‌ی اسمی شرکت Zhuhai Xinshijie Semiconductor Technology برابر با ۲۰۰ میلیون یوان (تقریباً ۲۹٫۹ میلیون دلار) است. شرکت Zhuhai Hengqin Jianyun Investment بالغ‌بر ۳۴ درصد از سهام را دراختیار دارد و ۲۲ درصد از سهام را یک صندوق سرمایه‌گذاری تصاحب کرده است.

شیائومی ازطریق یکی از برندهای زیرشاخه‌ی خود، اکنون به‌عنوان صاحب ۱۵ درصد از سهام Zhuhai Xinshijie Semiconductor Technology شناخته می‌شود. برند زیرشاخه‌ی شیائومی با تمرکز بر سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دیگر، در سال ۲۰۱۷ آغاز به‌ کار کرد و تاکنون بیش از ۱۰۰ بار در شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذاری انجام داده است.

افرادی که به دلیل محرمانه بودن اطلاعات نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود می‌گویند شرکت Zhuhai Xinshijie روی طراحی IC متمرکز خواهد بود.

تا به امروز شیائومی دومین شرکت گوشی‌ساز چینی (پس از هواوی) محسوب می‌شود که موفق به تولید SoC اختصاصی شده است. دیگر برندهای گوشی‌ساز چینی نظیر اوپو و ویوو تراشه‌هایی مثل پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) ساخته‌اند، اما موفق به تولید سیستم-روی-چیپ نشده‌اند.

منابع دیجی‌تایمز نگفته‌اند پردازنده‌ای که درنتیجه‌ی سرمایه‌گذاری شیائومی تولید می‌شود، در چه زمانی به درون گوشی‌های هوشمند راه پیدا می‌کند اما احتمالاً به‌این‌زودی‌ها شاهد این اتفاق نخواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات