تراشه تنسور ۲ گوگل احتمالاً همچنان از پردازنده‌های پرچم‌دار فعلی بازار ضعیف‌تر خواهد بود

چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
اطلاعات فاش‌شده از گوشی پرچم‌دار بعدی گوگل، یعنی پیکسل ۷ پرو، نشان می‌دهد گوگل احتمالاً هنوز آماده‌ی پذیرش پردازنده‌های مبتنی‌بر معماری Armv9 نیست.
تبلیغات

گزارش‌ها و اطلاعات فاش‌شده از نمونه‌های اولیه‌ی پیکسل ۷ پرو گوگل، جزئیاتی از این پرچم‌دار ارائه کرده‌اند. اکنون به‌لطف نمونه‌ی اولیه‌ی یکی از این دستگاه‌ها‌، اطلاعات بیشتری از نسل بعدی گوشی‌های هوشمند سری پیکسل دردسترس است.

یکی از دارندگان نمونه‌ی اولیه‌ی پیکسل ۷ پرو با گروه تلگرام AndroidPolice ارتباط برقرار کرده و جزئیاتی از این گوشی هوشمند به‌اشتراک گذاشته است. شاید فکر کنید این مدل نمی‌تواند اطلاعات زیادی به ما ارائه دهد؛ اما این گروه ادعا می‌کند که توانسته است به برخی جزئیات دستگاه اشاره‌شده دسترسی پیدا کند.

پیکسل ۷ گوگل

به‌گزارش AndroidAuthority، پیکسل ۷ پرو به‌جای پنل S6E3HC3 به‌کاررفته در پیکسل ۶ پرو، از پنل سامسونگ S6E3HC4 بهره خواهد برد. وب‌سایت 9to5Google اوایل سال جاری که گوگل مشغول‌ کار روی پشتیبانی از این پنل در اندروید بود، به مدل قبلی این نمایشگر اشاره کرد. بااین‌حال، این رسانه در آن زمان خاطرنشان کرد پیشرفت سخت‌افزاری در نمایشگر نسل بعدی پرچم‌دار گوگل جزئی خواهد بود. درهرصورت، به‌نظر می‌رسد احتمالاً باید منتظر استفاده از پنل جدید در پیکسل ۷ پرو باشیم.

همچنین، این گروه تلگرامی جزئيات دیگری از پردازنده‌ی تنسور ۲ (Tensor 2) ارائه داده است. این منبع مدعی شده است نسل بعدی تراشه‌ی اختصاصی گوگل از پیکربندی ۴+۲+۲ بهره خواهد برد که شامل دو هسته‌ی پرقدرت و دو هسته‌ی معمولی و چهار هسته‌ی بهینه است.

گزارش‌های منتشر‌شده از هسته‌های بهینه‌ی تراشه‌ی تنسور ۲ حاکی از آن است که گوگل از هسته‌های Cortex-A55 در این پردازنده بهره خواهد گرفت. تراشه‌سازان نمی‌توانند هسته‌های پردازنده‌های مبتنی‌بر معماری Armv8 (مثل Cortex-A55) را با جدیدترین هسته‌های مبتنی‌بر Armv9 (مثل Cortex-A510، Cortex_a710 و Cortex-X2) ترکیب کنند و با آن‌ها مطابقت دهند. بنابراین، اگر تنسور ۲ واقعاً به هسته‌های Cortex-A55 مجهز شود، احتمالاً گوگل به هسته‌های قدیمی‌تر مثل Cortex-A78 و Cortex-X1 متکی خواهد بود.

استفاده از هسته‌های قدیمی‌تر، یعنی تراشه‌ی جدید تنسور روی کاغذ از سیستم-روی-چیپ‌های پرچم‌دار فعلی نیز عقب خواهد ماند و حتی زمانی‌ که تراشه‌سازان رقیب، مدل ۲۰۲۳ تراشه‌های خود را عرضه کنند، این فاصله بیشتر خواهد شد. بااین‌حال، ازنظر تئوری همچنان می‌توانیم منتظر پردازنده‌ای قدرتمند باشیم؛ به‌خصوص اینکه بنچمارک‌های اصلی تنسور سطوح عملکردی بین اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگون ۸۸۸ را نشان می‌دهد.

افزون‌براین، گروه تلگرامی یادشده می‌گوید نام رمزهای مختلفی را در فایل‌های لاگ پیدا کرده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به Cheetah (پیکسل ۷ پرو) و Panther و Felix (احتمالاً پیکسل 7a) اشاره کرد. بااین‌حال، این گروه تأیید کرده است اسم‌رمز Lynx که قبلاً فاش شده بود، به یکی دیگر از دستگاه‌های آینده‌ی سری پیکسل مربوط خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات