تراشه +Dimensity 9000 مدیاتک با فرکانس بالاتر و گرافیک بهتر از ‌Dimensity 9000 معرفی شد

چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک از سیستم-روی-چیپ (SoC) جدید خود موسوم به +Dimensity 9000 رونمایی کرد. این تراشه عملکرد بهتری از نسل قبلی خود ارائه می‌دهد و همچنین به پردازنده سیگنال تصویر (ISP) بهبودیافته مجهز شده است.
تبلیغات

مدیاتک از تراشه‌ی پرچم‌دار و به‌روزشده‌ی خود رونمایی کرد. +Dimensity 9000 نسبت به Dimensity 9000 از چندنظر بهبود یافته است. عملکرد پردازنده‌ی مرکزی این سیستم-روی-چیپ جدید پنج درصد نسبت به نسل قبلی آن بهتر شده و علاوه‌براین ازنظر قدرت گرافیکی نیز نسبت به قبل ۱۰ درصد بهتر عمل می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این تراشه‌ی جدید می‌توان به پردازنده سیگنال تصویر و مودم 5G بهبودیافته آن اشاره کرد.

دکتر ینچی لی، معاون مدیرکل واحد تجاری ارتباطات بی‌سیم مدیاتک می‌گوید:

+Dimensity 9000 با تکیه بر موفقیت اولین تراشه‌ی پرچم‌دار 5G ما تضمین می‌کند که سازندگان دستگاه‌، همیشه به پیشرفته‌ترین ویژگی‌ها با کارایی بالا و جدیدترین فناوری‌های گوشی‌های هوشمند دسترسی دارند و تراشه ما امکان استفاده از این قابلیت‌ها را در گوشی‌های رده‌بالای آن‌ها فراهم خواهد کرد.

GSMArena می‌نویسد، +Dimensity 9000 از یک هسته‌ی قدرتمند Cortex-X2 بهره می‌برد که فرکانس آن از ۳٫۰۵ گیگاهرتز به ۳٫۲ گیگاهرتز افزایش یافته است. این تراشه همچنان از پیکربندی ۴+۳+۱ استفاده می‌کند و علاوه‌بر هسته‌ی اصلی قدرتمند خود به سه هسته‌ی Cortex-A710 و چهار هسته‌ی بهینه‌ی Cortex-A510 مجهز شده است. این سیستم-روی-چیپ همچنین از پردازنده‌ی گرافیکی تقویت‌شده‌ی Mali-G710 MC10 بهره می‌برد.

فناوری Imagiq 790 مدیاتک امکان فیلم‌برداری هم‌زمان ۱۸ بیتی HDR از سه دوربین را فراهم می‌کند. این تراشه همچنین از تصاویر ثابت تا وضوح ۳۲۰ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند و توانایی پردازشی آن، معادل ۹ گیگاپیکسل‌برثانیه است. از دیگر ویژگی‌های این پردازنده می‌توان به پشتیبانی از ویدئوهای 4K HDR با کاهش نویز مبتنی‌بر هوش مصنوعی اشاره کرد.

سرعت دانلود مودم 5G تراشه‌ی +Dimensity 9000 با بهره گرفتن از 3CC به ۷ گیگابیت‌برثانیه افزایش یافته است. این تراشه‌ی پرچم‌دار همچنین از وای‌فای 6E، بلوتوث ۵٫۳ و MiraVision 790 مدیاتک برای پشتیبانی از نمایشگرهای +WDHD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز یا Full HD با نرخ ۱۸۰ هرتز و همچنین نمایشگر وای‌فای با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم‌ برثانیه برای ویدئوهای HDR، پشتیبانی می‌کند.

بنابر اعلام مدیاتک، می‌توان انتظار داشت از سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری شاهد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندی باشیم که به تراشه‌ی +Dimensity 9000 مجهز شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات