تراشه Tensor 2 گوشی پیکسل 7 احتمالاً با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته می‌شود

سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
شایعه‌ای جدید می‌گوید گوگل قصد دارد برای تولید نسل جدید تراشه‌ی Tensor مجدداً سراغ سامسونگ برود. این تراشه‌ی موبایلی احتمالاً با لیتوگرافی چهارنانومتری ساخته خواهد شد.
تبلیغات

گوگل سال گذشته اولین پردازنده‌ی موبایلی خود را با نام Tensor معرفی و و گوشی‌های سری پیکسل 6 را به آن مجهز کرد. این پردازنده در حدواندازه‌ی پردازنده‌هایی مثل Qualcomm Snapdragon 888 قدرتمند نبود؛ اما مزایای خاصی درزمینه‌ی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی داشت.

اهالی مانتین‌ویو اواخر اردیبهشت اولین پیش‌نمایش رسمی گوشی‌های سری پیکسل 7 را به‌نمایش گذاشتند؛ دستگاه‌هایی که انتظار می‌رود به نسل جدید تراشه‌ی Tensor مجهز باشند.

به‌گزارش Android Authority، مدارکی جدید نشان می‌دهد سامسونگ تولید تراشه‌ی Tensor 2 را با لیتوگرافی چهارنانومتری آغاز کرده است. شرکت کره‌ای نسل اول تراشه‌ی Tensor را با لیتوگرافی پنج‌نانومتری برای گوگل ساخت. به‌لطف استفاده از لیتوگرافی پیشرفته‌تر، Tensor 2 احتمالاً پرقدرت‌تر و کم‌مصرف‌تر از نسل اول می‌شود.

درحال‌حاضر، جزئیات خاصی از پردازنده‌ی Tensor 2 نمی‌دانیم. گوگل فعلاً نگفته است گوشی‌های سری پیکسل 7 را کِی روانه‌ی بازار می‌کند؛ اما عرضه‌‌ی این دستگاه‌ها در ماه اکتبر (مهر و آبان) محتمل به‌نظر می‌رسد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات