AMD سری Ryzen PRO 6000 را برای لپ‌تاپ‌‌های تجاری و حرفه‌ای معرفی کرد

سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
AMD ساعاتی پیش سری Ryzen Pro 6000 را معرفی کرد. این پردازنده به‌صورت اختصاصی برای لپ‌تا‌پ‌های تجاری و حرفه‌ای ساخته شده‌اند.
تبلیغات

ای‌ام‌دی (AMD) در حال آماده‌شدن برای عرضه‌ی نوت‌بوک‌های تجاری جدید است. این شرکت امروز پردازنده‌های سری Ryzen Pro 6000 خود را معرفی کرد که از گرافیک یکپارچه‌ی RDNA 2 استفاده می‌کنند. سری Ryzen PRO 6000 حداکثر ۸ هسته و ۱۶ رشته دارد و سرعت کلاک آن به ۴٫۹ گیگاهرتز می‌رسد. نسل جدید پردازنده‌های موبایلی (دستگاه‌های قبل حمل) رایزن برای لپ‌تاپ‌های تجاری و حرفه‌ای تولید شده است. این سری براساس معماری ۶ نانومتری Zen3+ ساخته شده‌اند.

به‌گزارش videocardz، این سری به دو دسته‌ی H و U تقسیم شده است. مدل اول تا ۴۵ وات می‌رسد؛ اما نوع ۳۵ واتی آن موسوم به نام HS و با طراحی نازک‌تر نیز فروخته می‌شود. شش تراشه Ryzen Pro 6000 از سری H وجود دارد که از Ryzen 6 Pro 6650H و 6650HS شش‌هسته‌ای و دوازده‌رشته‌ای تا Ryzen 9 Pro 6950H و 6950HS را شامل می‌شود. پردازنده‌های سری U به‌طور پیش‌فرض به ۲۸ وات محدود می‌شوند. در سری U نیز، دو پردازنده با نام‌های Ryzen 5 Pro 6650U و Ryzen 7 Pro 6850U وجود دارند.علاوه‌براین، ای‌ام‌دی در حال راه‌اندازی سری جدید Ryzen PRO 5×75 U مبتنی‌بر معماری قدیمی ۷ نانومتری Zen3 با گرافیک Vega است.

فهرست معرفی پردازنده های جدید رایزن

عمر باتری طولانی‌تر و عملکرد بهتر از سری PRO 5000 ازجمله ویژگی‌های اصلی پردازنده‌های جدید است. ای‌ام‌دی ادعا می‌کند پردازنده‌ی Ryzen 7 PRO 6850U تا ۲۹ ساعت عمر باتری همراه با پخش ویدئو را پشتیبانی می‌کند. این پردازنده‌ می‌تواند عملکرد را تا ۱۰ درصد در ۱۵ وات یا تا ۳۰ درصد در ۲۸ وات افزایش دهد.

گرافیک بیشتر از بقیه بخش‌ها ارتقا یافته است. ای‌ام‌دی ادعا می‌کند ۵۰ درصد عملکرد بیشتر در ۱۵ وات و تا ۱۱۰ درصد در حالت ۲۸ وات ارائه می‌شود:

گراف عملکرد پریموم با پرازنده AMD Ryzen سری U

امروز ای‌ام‌دی لپ‌تاپ‌های تجاری متعددی را از اچ‌پی و لنوو معرفی می‌کند که به پردازنده‌های Ryzen PRO 6000 یا Ryzen PRO 5×75 یا Ryzen 5000 مجهز‌‌ند. آن‌ها باید در هفته‌های آینده دردسترس قرار گیرند؛ اما هنوز تاریخی برای عرضه ارائه نشده است. برخی از این لپ‌تاپ‌ها قبلاً در CES 2022 به نمایش درآمده‌اند؛ مانند ThinkPad Z که منحصراً با پردازنده Ryzen 7 PRO 6860Z عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات