کوالکام پلتفرم صوتی S3 و S5 را برای ارائه تجربه صدای بی‌سیم بهتر رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام پلتفرم صوتی جدید S3 و S5 را با هدف ارائه‌ی تجربه‌ی صوتی بی‌سیم باکیفیت‌تر معرفی کرد.
تبلیغات

پلتفرم صوتی جدید کوالکام S3 و S5 در کنکره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۲ معرفی شد. درواقع، این پلتفرم‌های صوتی نشان‌دهنده‌ی گسترش راهکارهای صوتی اسنپدراگون است که خبرش سال گذشته منتشر شده بود.

به‌گزارش گیزموچاینا، کوالکام در پلتفرم‌های صوتی جدید S3 و S5 خود، فناوری بلوتوث را با استاندارد جدید فناوری صوتی کم‌مصرف (LE) ترکیب کرده است. هدف از معرفی این پلتفرم‌ها، بهبود درخورتوجه کیفیت صدا هنگام گوش‌دادن به موسیقی با استفاده از هدفون‌های بی‌سیم است.

قابلیت‌های صوتی بلوتوث LE امکان پخش در تعداد نامحدودی از دستگاه‌ها را فراهم می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد جریان‌های صوتی را در محیطی امن به‌اشتراک بگذارند. تراشه‌های صوتی جدید S3 و S5 از پلتفرم‌های موبایلی FastConnect 6900 و کوالکام اسنپدراگون ۸ و زیرسیستم‌های جدید ۷۸۰۰ استفاده می‌کنند تا تجربه‌ی صوتی بی‌سیم بهتری ارائه دهند.

همچنین، کوالکام از سیستم صوتی بلوتوث بدون افت کیفیت ۴۴٫۱ کیلوهرتز ۱۶ بیتی و پهنای باند ۳۲ کیلوهرتز برای ارائه‌ی کیفیت عالی در تماس‌های صوتی بهره می‌برد. علاوه‌براین، حالت مخصوص بازی از نرخ تأخیر بسیار اندک ۶۸ میلی‌ثانیه پشتیبانی می‌کند که به‌گفته‌ی کوالکام، ۲۵ درصد کمتر از نسل قبلی پلتفرم‌های صوتی این شرکت است. این شرکت قابلیت حذف نویز فعال تطبیقی را در یک بلوک سخت‌افزاری اختصاصی ادغام کرده است.

کوالکام اعلام کرده است که نسخه‌ی تجاری پلتفرم صوتی S5 و S3 که به‌ترتیب با نام QCC517x و ٰQCC307x نیز شناخته می‌شوند، از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ به مشتریان عرضه خواهد شد. شیائومی و جبرا و iQOO ازجمله اولین شرکت‌هایی هستند که از این پلتفرم‌های صوتی در محصولاتشان استفاده خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات