سامسونگ ۲۱ دی تراشه پرچمدار Exynos 2200 را با گرافیک AMD معرفی می‌کند

پنج‌شنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اگزینوس ۲۲۰۰، تراشه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۲۲ سامسونگ، کمتر از دو هفته دیگر رونمایی خواهد شد.
تبلیغات

درحالی‌که طی روزهای گذشته مدیاتک و کوالکام، سری جدید تراشه‌های پرچم‌دار خود را با نام‌های Dimensity 9000 و Snapdragon 8 Gen 1 معرفی کردند، سامسونگ قصد دارد در اولین روزهای سال ۲۰۲۲ از نسل جدید تراشه‌‌ی پرچم‌دار موبایلی خود پرده بردارد. این شرکت، امروز خبر داد که برای رونمایی نسل جدید پردازنده‌های اگزینوس،‌ زیاد طرفداران خود را منتظر نخواهد گذاشت؛ چراکه Exynos 2200 در تاریخ ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) رونمایی خواهد شد.

سامسونگ طی یک توییت با هشتگ #PlayTimeIsOver اعلام کرد که اگزینوس ۲۲۰۰ در روز یازدهم ژانویه ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد؛ کره‌ای‌ها که با این حرکت، خط‌ونشان جدی برای سایر رقبای خود کشیده‌اند؛ گمانه‌زنی‌های استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی RDNA2 شرکت AMD در تراشه‌ی پرچم‌دارشان را نیز تأیید کردند. اگزینوس ۲۲۰۰، به احتمال زیاد، همانند اسنپدراگون ۸ نسل یک، از لیتوگرافی ۴ نانومتری بهره خواهد برد.

اگزینوس ۲۲۰۰ برای سامسونگ بسیار اهمیت دارد؛ چراکه از آن در گوشی‌های گلکسی اس 22، گلکسی اس 22 پلاس و گلکسی اس 22 اولترا استفاده خواهد کرد؛ این اَبَر شرکت آسیایی، پیشرفت‌های قابل‌توجهی برای عملکرد اگزینوس ۲۲۰۰ در بازی‌ها را قول داده است؛ به‌فرض درست‌بودن ادعای سامسونگ، اگر Exynos 2200 مانند گذشته تنها در برخی بازارها عرضه شود، می‌تواند امتیاز بزرگی برای کاربران برخی بازارها باشد.

طبق شایعات، سامسونگ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک برای عرضه‌ی گوشی‌های سری اس 22 در شمال قاره‌ی آمریکا، چین و هند استفاده خواهد کرد. نسخه‌ی اگزینوس این گوشی‌ها نیز در بازارهای اروپا، خاورمیانه و کُره‌‌جنوبی عرضه می‌شود.

با توجه به اطلاعات فاش‌شده‌ی پیشین، اگزینوس ۲۲۰۰ دقیقاً از ترکیب هسته‌های پردازشی اسنپدراگون ۸ نسل ۱؛ یعنی یک هسته‌ی پردازشی Cortex-X2، سه هسته‌ی پردازشی Cortex-A710 و چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A510 بهره می‌برد؛ همچنین جدیدترین تراشه‌ی پرچم‌دار اگزینوس، به‌موجب استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی AMD با معماری RDNA 2، ویژگی‌های بازی‌محوری مانند، HDR، نرخ سایه‌زنی متغیر و رهگیری پرتو را به‌همراه خواهد داشت. امکان وجود مودم 5G بهبودیافته، پردازنده‌ی سیگنال تصویر بهتر و همچنین پیشرفت در پردازش‌های هوش مصنوعی، از دیگر احتمالاتی است که از تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ انتظار می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات