احتمالا کوالکام نام دیگری برای اسنپدراگون 898 در نظر گرفته است

دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
وبلاگ‌نویس مشهور فناوری اعلام کرده است کوالکام ممکن است نام پردازنده‌ی آتی اسنپدراگون ۸۹۸ خود را کاملا تغییر دهد.
تبلیغات

نشست فناوری موردانتظار کوالکام برای ۳۰ نوامبر برنامه‌ریزی شده و قرار است در آن، همه‌ی اطلاعات پردازنده‌ی پرچم‌دار امسال (اسنپدراگون ۸۹۸) منتشر شود. شایعاتی وجود دارد مبنی‌بر اینکه آخرین تراشه این شرکت اصلا قرار نیست اسنپدراگون ۸۹۸ نامیده شود و کوالکام طرح نام‌گذاری خود را تغییر داده است. گفته می‌شود احتمالا این تراشه با نام جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ (Snapdragon 8 Gen1) معرفی خواهد شد.

به‌گزارش گیزموچاینا، این اطلاعات را وبلاگ‌نویس مشهور فناوری منتشر کرده که ادعا می‌کند روزهای نام‌گذاری سه‌رقمی اسنپدراگون به‌پایان رسیده است. با‌این‌حال، وی می‌گوید جدیدترین تراشه‌ی کوالکام رقم ۸ را از نام نسل گذشته حفظ خواهد کرد که به‌نظر برای نشان‌دادن پرچم‌دار‌بودن آن کافی است. اگر اطلاع ندارید، باید بگوییم که اسنپدراگون‌های سری ۸ همیشه در رده‌های برتر بوده‌اند و عمدتا به گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار محدود می‌شوند.

گفته می‌شود عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۱ یا هر نام دیگری که برای آن در نظر گرفته شده، درمقایسه‌با نسل قبلی ۲۰ درصد بهبود یافته است. این پردازنده از یک هسته‌ی اصلی CPU ARM Cortex-X2 با فرکانس ۳ گیگاهرتز و سه هسته‌ی میانی مبتنی‌بر Cortex-A710 با کلاک ۲٫۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کارآمد برگرفته از Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۷۹ گیگاهرتز برخوردار خواهد بود.

نکته‌ی مهم دیگر اینکه مودم اسنپدراگون X65 5G که از‌نظر تئوری می‌تواند حداکثر سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت‌‌‌بر‌‌ثانیه را ارائه دهد، با این پردازنده همراه خواهد بود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی نام جدید این پردازنده چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات