مدیاتک تراشه‌ی کامپنیو 900T را برای استفاده در تبلت و لپ‌تاپ رونمایی کرد

جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک تراشه‌ای به نام کامپنیو 900T معرفی کرده که نمونه‌ای ضعیف‌تر از کامپنیو 1300T است؛ اما ساختاری تقریبا مشابه دارد.
تبلیغات

چندی پیش مدیاتک تراشه‌ای معرفی کرد که کامپنیو 1300T نام داشت؛ تراشه‌ای که درواقع نسخه‌ای بهینه‌شده از دایمنسیتی ۱۲۰۰ برای استفاده در تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها بود. در خلال رویداد رونمایی کامپنیو 1300T گفته شد که به‌زودی محصولات مجهز به این تراشه روانه‌ی بازار خواهند شد. بااین‌حال، پیش از آنکه چنین محصولاتی معرفی شوند، مدیاتک تراشه‌ی کامپنیو 900T را برای تبلت‌هایی با سخت‌افزار میان‌رده رونمایی کرده است.

GizmoChina گزارش می‌دهد که کامپنیو 900T بر اساس لیتوگرافی ۶ نانومتری به تولید انبوه خواهد رسید و دارای پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای است. پردازنده‌ی تراشه‌ی جدید مدیاتک متشکل شده از ۲ هسته‌ی کرتکس A78 و ۶ هسته‌ی کرتکس A55 آرم که کارهای سبک‌تر توسط ۶ هسته‌ی کرتکس A55 صورت می‌گیرد و زمانی که نیاز به انجام پردازش‌های سنگین‌تر بود از توان محاسباتی دو هسته‌ی کرتکس A78 استفاده می‌شود.

برای پردازش داده‌های گرافیکی نیز مدیاتک در کامپنیو 900T از پردازنده‌ی Mali-G68 شرکت آرم بهره گرفته است. تراشه‌ی جدید مدیاتک از حافظه‌های LPDDR5 و UFS 3.1 و صفحه‌نمایشی با رزولوشن 2K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. افزون بر این، مدیاتک برای کامپنیو 900T مودمی 5G در نظر گرفته که سازگار با شبکه‌ی دارای دو ماژول SA/NSA، سرویس VoNR و باند 5G Sub-6GHz است.

از نظر ارتباطاتی نیز کامپنیو 900T قادر به پشتیبانی از بلوتوث ۵.۲ و 2×2 MIMO Wi-Fi 6 خواهد بود. تراشه‌ی جدید مدیاتک می‌تواند به‌صورت نرم‌افزاری ویدئوهای SDR را به HDR و HDR10 را به +HDR10 ارتقا داده و به نمایش بگذارد. درنهایت مدیاتک اشاره دارد که شرکت‌های بسیاری از تراشه‌ی جدید کامپنیو 900T برای تولید تبلت و لپ‌تاپ‌های سری کروم‌بوک استفاده خواهند کرد و به‌زودی اولین محصولات مجهز به این تراشه معرفی و سپس روانه‌ی بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات