سرفیس گو ۳ مایکروسافت با تراشه‌های جدید اینتل در بنچمارک گیک‌بنچ دیده شد

یک‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
بر‌‌‌اساس بنچمارک‌های منتشرشده، سرفیس گو ۳ از پردازنده‌های Intel Pentium Gold 6500Y و Intel Core i3-10100Y استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

طبق گزارش‌های جدید، مایکروسافت قصد دارد در کنفرانس رونمایی سرفیس پرو ۸، نسل جدید سرفیس گو را نیز معرفی کند. با‌‌‌توجه‌‌‌به اطلاعات فهرست‌شده در گیک‌بنچ که وب‌سایت winfuture دیده است، سرفیس گو ۳ مایکروسافت با پردازنده‌‎های جدید Intel Pentium Gold 6500Y و چهار گیگابایت حافظه رم و نیز پردازنده قدرتمندتر Intel Core i3-10100Y و هشت گیگابایت حافظه رم روانه بازار خواهد شد؛ البته شاید گزینه رم بیشتر نیز در‌دسترس باشد.

مایکروسافت سال گذشته از پردازنده‌های قدیمی Intel Pentium Gold 4425Y و Intel Core m3-8100Y در سرفیس گو ۲ استفاده کرد. این پردازنده‌ها در سال ۲۰۱۸ معرفی شده‌ بودند و مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ از این پردازنده‌ها بهره برد؛ اما حالا و طبق گزارش‌های جدید، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت دیگر قصد ندارد از پردازنده‌های قدیمی در سرفیس گو ۳ استفاده کند؛ زیرا پردازنده‌های Intel Pentium Gold 6500Y و Intel Core i3-10100Y در اوایل سال جاری میلادی معرفی شده‌اند.

سرفیس گو

به‌گزارش xda-developers، سرفیس گو ۳ با پردازنده Intel Pentium Gold 6500Y توانسته است امتیاز ۳،۱۹۷ را در آزمون تک‌هسته‌ای گیک‌بنچ و امتیاز ۵،۶۴۳ را در آزمون چند‌هسته‌ای کسب کند که در‌مقایسه‌با سرفیس گو ۲ عملکرد بهتری از خود نشان داده که در آزمون تک‌هسته‌ای امتیاز ۲،۲۰۰ و در آزمون چند‌هسته‌ای امتیاز ۴،۳۰۰ را کسب کرده است.

افزون‌براین، سرفیس گو ۳ با پردازنده Intel Core i3-10100Y توانسته است در آزمون تک‌هسته‌ای امتیاز ۴،۳۵۹ و در آزمون چند‌هسته‌ای امتیاز ۷،۶۴۳ را کسب کند که در‌مقایسه‌با امتیاز ۴،۱۰۰ برای آزمون تک‌هسته‌ای و ۶،۸۰۰ برای آزمون چند‌هسته‌ای در مدل قبلی سرفیس گو مجهز به پردازنده Intel Core m3-8100Y پیشرفت چشمگیری کرده است.

نتیجه بنچمارک سرفیس گو ۳

پردازنده Intel Pentium Gold 6500Y از کلاک ۱/۱ گیگاهرتز برای حالت پایه و ۳/۴ گیگاهرتز برای فرکانس بوست برخوردار است. همچنین، حافظه کش این پردازنده چهار مگابایت است؛ یعنی دو برابر بیشتر از حافظه کش پردازنده Pentium Gold 4425Y. پردازنده Intel Core i3-10100Y نیز کلاک ۱/۳ گیگاهرتز برای حالت پایه و ۳/۹ گیگاهرتز برای فرکانس بوست دارد و مانند نسل قبلی‌اش از پردازنده‌ای دوهسته‌ای با چهار رشته و چهار مگابایت حافظه کش بهره می‌برد.

این تمام مشخصاتی است که تاکنون از سرفیس گو ۳ منتشر شده است و مشخص نیست مایکروسافت چه برنامه‌ دیگری برای تغییر در این محصول دارد. گفتنی است نیازی نیست مدت زیادی برای معرفی کامل سرفیس گو ۳ صبر کنیم؛ زیرا احتمالا در کنفرانس معرفی سرفیس پرو ۸ در مهر، با این محصول کاملا آشنا می‌شویم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات