تراشه اسنپدراگون 888 پلاس در بنچمارک گیک‌بنچ رؤیت شد

شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اسنپدراگون 888 پلاس درواقع مدلی به‌روزشده از اسنپدراگون 888 است که هسته‌های پردازنده‌های آن با فرکانس بالاتری کار می‌کنند.
تبلیغات

روند عرضه‌ی تراشه‌های کوالکام به صورتی است که مدل استاندارد در زمستان هر سال و مدل پلاس با بهبود عملکرد، در تابستان سال بعد معرفی می‌شود. تاکنون شاهد بوده‌ایم که مدل پلاس تراشه‌ها از نظر ساختاری شبیه به مدل استاندارد بوده‌اند و فرکانس هسته‌های پردازنده‌ی گرافیکی و اصلی کمی نسبت به مدل پیشین افزایش یافته است. در واقع تغییر بنیادی در نسخه‌ی پلاس صورت نمی‌گیرد و کمی توان پردازشی تراشه افزایش می‌یابد.

به نظر می‌رسد این ‌بار نوبت به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ رسیده است تا نسخه‌ی پلاس داشته باشد. GSMArena گزارش می‌دهد که بنچمارک محصولی در دیتابیس گیک‌بنچ فهرست شده است که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس استفاده می‌کند.

مهم‌ترین تغییر اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس نسبت به مدل استاندارد، افزایش فرکانس هسته‌‌ی کورتکس ایکس ۱ در پردازنده‌ی اصلی است. در واقع تک‌هسته‌ی کورتکس ایکس ۱ به‌ جای فرکانس ۲٫۸۴، از فرکانس ۳ گیگاهرتز برخوردار می‌شود. دو خوشه‌ی دیگر پردازنده‌ی اصلی را همراهی می‌کنند که شامل خوشه‌ای سه‌هسته‌ای با هسته‌های کورتکس A78 و فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و خوشه‌ای چهارهسته‌ای با هسته‌های کورتکس A55 و فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز می‌شود.

با مشخصات سخت‌افزاری بهبودیافته، اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس توانسته است در بنچمارک گیک‌بنچ بدرخشد. این محصول کوالکام در آزمون تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۱۷۱ و در آزمون چندهسته‌ای امتیاز ۳۷۰۴ به دست آورده است. متأسفانه اطلاعات منتشرشده به مشخصات دیگر تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس اشاره‌ای ندارند و دقیقاً نمی‌دانیم آیا تغییری در عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی صورت می‌گیرد یا در مقایسه با مدل استاندارد، امکانات بیشتری به اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس اضافه شده است یا خیر.

سال گذشته که اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس معرفی شد، علاوه بر بهبود عملکرد پردازنده‌ی اصلی و پردازنده‌ی گرافیکی، کوالکام نگاهی به مشخصات دیگر تراشه نیز داشت و برای مثال از چیپ بهبودیافته‌ی فست کانکت ۶۹۰۰ استفاده کرد. انتظار می‌‌رود اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس طی هفته‌های آینده معرفی شود؛ اما هنوز مشخص نشده است که چه محصولاتی از این تراشه‌ی کوالکام استفاده خواهند کرد.

بنچمارک اسنپدراگون 888 پلاس کوالکام
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات