اینتل در اقدامی ناشیانه، از تصویر مک بوک برای پوستر تبلیغاتی تایگر لیک استفاده کرد

جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اینتل تصویری از Getty Images را در آن مک بوک، هدفون بیتس و گوشی آیفون دیده می‌شوند، به‌عنوان پوستر تبلیغاتی برای پردازنده‌های تایگر لیک استفاده کرد.
تبلیغات

تامز هاردور روز گذشته گزارش داد اینتل تبلیغات «بهترین پردازنده‌ی دنیا» برای تراشه‌ی Core i7-1185G7 در داخل «لپ تاپی باریک و سبک» را آغاز کرده است؛ اما در کمال تعجب تیم بازاریابی اینتل در این تبلیغات از مک بوک پرو اپل استفاده کرده‌اند؛ لپ‌تاپی که با پردازنده‌ی نسل یازدهمی تایگر لیک اینتل عرضه نمی‌شود. 

برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصویر بالا کلیک کنید

کاربری با نام ChromiumMoon در ردیت تصویری از تبلیغ اینتل در ساب‌ردیت r/Mac/ به ‌اشتراک گذاشته است. کسانی که پست را مشاهده کردند در زمانی کوتاه متوجه شدند در پوستر تبلیغاتی اپل، گوشی آیفون نیز دیده می‌شود. همچنین فردی که در داخل تصویر از لپ‌تاپ می‌کند، هدفون بیتس روی سر خود دارد؛ بنابراین پوستر تبلیغاتی اینتل پر از محصولات اپل است.

آن‌طور که کارشناس تامز هاردور می‌گوید، تصویر در اصل توسط گتی ایمیجز ثبت شده و در نسخه‌ی اصلی آن مجیک ماوس اپل هم به چشم می‌خورد. بعید است اپل بخواهد مدلی از مک بوک پرو را با پردازنده‌ی Core i7-1185G7 همراه کند و به بازار بفرستد؛ البته اگر اپل تراشه‌ای نداشته باشد که بتواند از بیش از دو درگاه تاندربولت 4 پشتیبانی کند، می‌تواند در حین کار روی مدل بعدی، سراغ استفاده از یکی از پردازند‌ه‌های نسل یازدهمی اینتل برود. 

مینگ چی کوئو و مارک گارمن (خبرنگار بلومبرگ)، دو تحلیلگری که به‌طور منظم برنامه‌های اپل را پیش‌بینی می‌کنند، پیش‌تر گفته‌اند اپل قصد دارد در سال جاری خانواده‌‌ای بازطراحی‌شده از لپ‌تاپ‌های رده‌بالای سری مک بوک پرو را عرضه کند. گارمن به‌طور مشخص‌تر از مک بوک پروهای جدید به‌عنوان «نخستین لپ‌تاپ‌های رده‌بالای اپل که استفاده از قطعات اینتل را کنار می‌گذارند» یاد می‌کند.

بدین ترتیب به‌نظر می‌رسد طراح اینتل در اقدامی ناشیانه با انتخاب یکی از تصاویر Getty Images، متنی تبلیغاتی روی آن قرار داده و برای مافوق خود فرستاده تا به‌عنوان پوستر تبلیغاتی منتشر شود؛ ظاهرا این طراح نمی‌دانسته محصولی که در پوستر تبلیغاتی حاضر است هیچ ارتباطی با اینتل ندارد.

به‌طور معمول چنین اشتباهاتی به‌حدی مهم نیستند که رسانه‌ها مقاله درباره‌ی آن‌ها منتشر کنند؛ اما این‌بار اوضاع فرق می‌کند. M1 اپل رقیب مستقیم اینتل در کلاس لپ تاپ به‌حساب می‌آید و اینتل برای انتقاد به عملکرد آن، بنچمارک‌هایی منتشر کرده است که تحلیلگران می‌گویند دقت کامل ندارد. اینتل همچنین در شبکه‌های اجتماعی به مزایای پی سی های ویندوزی نسبت‌به مک ها اشاره و جاستین لانگ (بازیگر نقش کاربر مک در تبلیغات Mac vs PC) را استخدام کرد تا پویش تبلیغاتی جدیدی به راه بیاندازد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات