اینتل فناوری Adaptive Boost را برای پردازنده‌های راکت لیک معرفی کرد

شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده‌های راکت لیک اینتل مجهز به فناوری Adaptive Boost هستند تا سرعت کلاک بیشتری ارائه بدهند. این فناوری صرفا روی برخی مدل‌ها ارائه می‌شود.
تبلیغات

پردازنده‌های نسل یازدهمی کلاس دسکتاپ راکت لیک اس اینتل (Intel Rocket Lake-S) قرار است دارای فناوری جدیدی با عنوان Adaptive Boost باشند. به گزارش VideoCardz، این قابلیت تکنیکی برای تنظیم سرعت کلاک است که صرفا روی مدل‌های خاصی از پردازنده‌های اینتل در دسترس قرار می‌گیرد که طبق اعلام اینتل، شامل سری Core i9 K و سری Core i9 KF می‌شود. دو فناوری Thermal Velocity Boostا(TVP) و Adaptive Boost Technologyا(ABT) به سری Core i9-11900K(F) راکت لیک محدود خواهند بود.

ADT اینتل در کنار Thermal Velocity Boost کار خواهد کرد و نمی‌توانیم آن را اورکلاک محسوب کنیم. فناوری ADT سراغ استفاده از ظرفیت خالی سیستم در زمینه‌ی دما و انرژی می‌رود. ADT دمای سه تا هشت هسته را به ۱۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رساند؛ درحالی‌که TVB صرفا تا دمای ۷۰ درجه‌ی سانتی‌گراد کار می‌کند. این دما از لحاظ تئوری دستیابی به سرعت کلاک ۵٫۱ گیگاهرتز را روی برخی هسته‌ها ممکن می‌کند. 

 در حالت عادی پردازنده‌های جدید Core i9 به سرعت کلاک تمام هسته‌ای ۴٫۸ گیگاهرتز دست پیدا می‌کنند. براساس اسلاید رسمی اینتل، اگر انرژی کافی ارائه شود و دما در سطح مورد نظر باشد، سرعت کلاک تمام هسته‌ها به ۵٫۱ گیگاهرتز می‌رسد؛ یعنی ۳۰۰ مگاهرتز بالاتر از حالت عادی. اینتل در جدول مشخصات فنی رسمی پردازنده‌های راکت لیک به فناوری ADT اشاره نکرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات