پردازنده‌ دسکتاپ Ryzen 3 5300G در eBay رؤیت شد

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده‌ی معرفی‌نشده‌ی AMD Ryzen 3 5300G که در دسته‌ی APU قرار می‌گیرد، اخیرا در eBay با قیمت ۱۷۷ دلار فهرست شده است و به ‌نظر می‌رسد نمونه‌ی مهندسی است.
تبلیغات

AMD Ryzen 3 5300G پردازنده‌ای شتاب‌یافته (APU) با چهار هسته است که بر پایه‌ی معماری ذن ۳ (Zen 3) ساخته می‌شود. آن‌طور که VideoCardz می‌نویسد، این APU عضو پردازنده‌های سری سزان با سوکت AM4 است و هنوز به‌صورت رسمی توسط ای ام دی معرفی نشده؛ اما شماری از فروشندگان eBay آن را به‌ فروش گذاشته‌اند.

پردازنده‌هایی که به‌ فروش می‌رسند نمونه‌ی مهندسی هستند که سرعت کلاک‌شان به ۳٫۳ گیگاهرتز می‌رسد. طبق اطلاعات فاش‌شده، کد OPN این پردازنده‌ی OPN100-000000262-30_Y است. منبع اصلی فاش‌کننده‌ی نمونه‌ی مهندسی Ryzen 3 5300G فعلا مشخص نیست.

شرکت‌های تولیدکننده‌ی پردازنده‌ به‌طور معمول نمونه‌های مهندسی را در اختیار شرکت‌های تولیدکننده‌ی مادربرد و سیستم‌های آماده قرار می‌دهند و احتمالا نمونه‌ی مهندسی پردازنده‌ی Ryzen 3 5300G از همین طریق فاش شده است. 

براساس توضیحات محصول در eBay، پشتیبانی از پردازنده‌ی یادشده به‌صورت محدود انجام می‌گیرد. در حال حاضر بسیاری از مادربردها توانایی پشتیبانی کامل از APU-های خانواده‌ی سزان را ندارند. آن‌طور که فروشنده ادعا می‌کند، مشکل ممکن است به فرایند نصب درایور پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع تراشه مربوط باشد. ظاهرا یکی از کاربران درایوری آزمایشی برای پردازنده‌ی Ryzen 3 5300G تهیه کرده است که ‌همراه نمونه‌ی مهندسی به‌ فروش می‌رسد. 

براساس اسکرین‌شات‌های فروشنده، نمونه‌ی مهندسی پردازنده‌ی AMD Ryzen 3 5300G می‌تواند در بخش عملکرد تک تردی بنچمارک CPU-Z امتیاز ۵۷۰ و در بخش عملکرد چند تردی این بنچمارک امتیاز ۳۰۰۳ را کسب کند. فروشنده همچنین نتایج بنچمارک پردازنده در Cinebench R15 و Cinebench R20 را منتشر کرده است؛ اما صرفا برای حالت چند هسته‌ای. این پردازنده‌ی ای ام دی در دو بنچمارک Cinebench R15 و Cinebench R20 به‌ ترتیب امتیاز چند هسته‌ای ۲۰۶۸ و ۲۶۸۵ کسب کرده است. 

مدل پیشین پردازنده‌ی شتاب‌یافته‌ی AMD Ryzen 3 5300G که در دسته‌ی پردازنده‌های رنوار قرار می‌گیرد و بر پایه‌ی معماری ذن ۲ ساخته شده است، صرفا از طریق سیستم‌های آماده‌ در دسترس مشتریان قرار گرفت و به‌صورت مستقل عرضه نشد. از طرفی تیم قرمز پردازنده‌ی Ryzen 3 PRO 4350G را عرضه کرد که اساسا دارای همان مشخصات فنی بود. مدل PRO با قیمت ۱۴۹ دلار عرضه شد.

فروشنده‌ی پردازنده‌ی AMD Ryzen 3 5300G ویدئوی بررسی آن را در یوتیوب منتشر کرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات