اینتل از کارمند سابق خود به‌اتهام سرقت اطلاعات پردازنده‌‌های Xeon شکایت کرد

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اینتل اخیرا یکی از کارمندان پیشین خود را به دادگاه کشانده است. این شرکت ادعا می‌کند این فرد ۳،۹۰۰ سند محرمانه‌ی مربوط به پردازنده‌های کلاس سرور سری Xeon را دزدیده است.
تبلیغات

گفته می‌شود یکی از کارکنان پیشین اینتل با ۳،۹۰۰ سند حاوی اطلاعات محرمانه‌ از این شرکت خارج شده است. به‌نوشته‌ی خبرگزاری تامز هاردور، اینتل شکواییه‌ای علیه کارمند سابقش در دادگاه ثبت کرده و دریافت ۷۵،۰۰۰ دلار به‌عنوان خسارت احتمالی ناشی از دزدیده‌شدن ۳،۹۰۰ سند یادشده را خواستار شده است. این کارمند سابق اینتل دکتر وارون گوپتا است که سال گذشته‌ی میلادی تیم آبی را به مقصد مایکروسافت ترک کرد تا به‌عنوان مدیر برنامه‌ریزی استراتژیک حوزه‌ی رایانش ابری و هوش مصنوعی در شرکت ردموندی فعالیت کند.

بنابر ادعای مدیران اینتل‌، دکتر گوپتا در آخرین روز کاری به‌عنوان کارمند این شرکت تقریبا ۴،۰۰۰ سند محرمانه را به‌دست آورده و آن‌ها را روی دو درایو USB ذخیره کرده است. اطلاعات ذخیره‌شده به پردازنده‌های سری زئون (Xeon) و داده‌های قیمت‌گذاری و استراتژی‌های داخلی و توانایی‌های اینتل برای تولید تراشه ارتباط دارند. اینتل ضمن شکایت از وارون گوپتا می‌گوید او از اسناد محرمانه‌ی یادشده برای افزایش بخت استخدامش در مایکروسافت ‌هنگام مذاکره با محوریت مشخصات فنی و قیمت پردازنده‌های سری زئون استفاده کرده است.

در زمان کوتاهی پس از خروج گوپتا از اینتل، این شرکت تیمی امنیتی تشکیل داد تا با کمک مایکروسافت تحقیقات روی گوپتا را آغاز کند و بفهمد اسناد دزدیده‌شده چقدر به اینتل خسارت زده‌اند. درنهایت، تحقیقات نشان دادند گوپتا هزاران سند محرمانه‌ی اینتل را دزدیده و موقعی که مشغول کار در مایکروسافت بوده،‌ بیش از صد بار به فلش USB حاوی اسناد محرمانه دسترسی پیدا کرده است.

دکتر گوپتا اعتراف کرده است که به یک فلش USB دسترسی دارد؛ اما می‌گوید این USB را به‌سرعت در‌اختیار مایکروسافت قرار داده است تا این شرکت روی آن تجزیه‌و‌تحلیل انجام دهد. دیگر فلش USB هنوز پیدا نشده است. دکتر گوپتا در عین اعتراف به داشتن یک فلش USB با بخشی از اطلاعات اینتل، تمامی ادعاهای دیگر این شرکت را رد می‌کند.

درحال‌حاضر، انگیز‌‌ه‌های دکتر وارون گوپتا از انجام این کار نامشخص است و گزارش‌ها می‌گویند این موضوع در دادگاه حل خواهد شد. در بدترین حالت ممکن حداقل برای اینتل، مایکروسافت احتمالا بتواند پردازنده‌های سری زئون را با تخفیف بیشتری از بقیه تهیه کند.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات