توسعه‌دهنده‌ها خود را برای اپل سیلیکون آماده می‌کنند

یک‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در انتهای رویداد WWDC امسال، مهاجرت از پردازنده‌های اینتل به اپل سیلیکون را علنی کرد و حال با ارائه آموزش‌هایی به توسعه‌دهندگان، آن‌ها را برای معرفی رایانه‌های مک‌ جدید آماده می‌کند.
تبلیغات

اپل از توسعه‌دهندگانی که در برنامه‌ی «Universal App Quick Program» شرکت کرده‌اند، برای یادگیری و توسعه‌ی اپلیکیشن‌های مبتنی ‌بر اپل سیلیکون دعوت کرده است. آموزش‌های ارائه‌شده به توسعه‌دهندگان چگونگی نوشتن کد مبتنی ‌بر اپل سیلیکون را به وسیله‌ی مهندسان شرکت ارائه می‌دهد و طبق گفته‌ی اپل، این فرایند به بهینه‌سازی برنامه‌های آیفون، آیپد و مک برای اپل سیلیکون کمک خواهد کرد.

برنامه‌نویسان می‌توانند تا یکم نوامبر برای ورود به جلسه‌ی آموزشی ثبت ‌نام کنند و جلسات آموزش‌ در تاریخ ۴ و ۵ نوامبر (۱۴ و ۱۵ آبان) برگزار خواهد شد.

برنامه‌ی Universal App Quick Start که در اوایل سال جاری راه‌اندازی شد، به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا قبل از عرضه‌ی اولین مک‌بوک‌های مبتنی ‌بر پردازنده‌ی آرم، برنامه‌نویسی نرم‌افزارهای اپل سیلیکون را شروع کنند. افرادی که در این برنامه پذیرفته شده‌اند قادر به خرید کیت توسعه‌ی اپل بودند که شامل مک مینی با پردازنده‌ی A12Z می‌شود؛ همان پردازنده‌ای که در آیپد پروی ۲۰۲۰ استفاده شده است و تصور می‌شود بستر لازم برای آزمایش عملکرد مدل‌های اولیه اپل سیلیکون را شبیه‌سازی می‌‌کند.

اولین مدل از مک‌بوک‌های مبتنی ‌بر آرم احتمالا در ماه نوامبر (آبان‌ماه) از راه خواهند رسید. اپل پیش‌تر گفته است مهاجرت از پردازنده‌های اینتل به اپل سیلیکون تا دو سال آینده طول خواهد کشید؛ اما اولین محصولات ممکن است تا قبل از ۲۰۲۱ به بازار عرضه شوند. شایعات اخیر حاکی از آن است که اپل در رویداد ویژه‌ای در ماه نوامبر (آبان) از رایانه‌‎های مک‌ مبتنی ‌بر اپل سیلیکون رونمایی خواهد کرد؛ البته هنوز دقیق مشخص نیست اولین‌ بار تراشه‌ی اختصاصی اپل در چه مدل‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، شایعه‌ای که در ماه ژوئن (خرداد) منتشر شد، به مک‌بوک ۱۲ اینچی با پردازنده A14X اشاره داشت؛ همچنین مینگ‌-چی کو،  افشاگر و تحلیل‌گر باسابقه‌ی محصولات اپل، در ماه جولای پیش‌بینی کرده بود که مک‌بوک پرو ۱۳٫۳ اینچی و مک‌بوک ایر جدید، اولین محصولاتی هستند که از پردازنده‌های اپل سیلیکون استفاده می‌کنند و در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ عرضه خواهند شد و مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو با طراحی جدیدی در سه‌ماهه دوم یا سوم سال ۲۰۲۱ معرفی و عرضه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات