مدیاتک احتمالا به‌زودی دایمنسیتی 600 را با پشتیبانی از 5G معرفی می‌کند

پنج‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
دایمنسیتی ۶۰۰ احتمالا تراشه‌ی جدید مدیاتک است که از شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کند و تا پیش از اتمام ماه جاری میلادی معرفی می‌شود.
تبلیغات

نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی (5G) در برخی مناطق دنیا راه‌اندازی شده و به‌سرعت در حال گسترش به دیگر مناطق است. هرچه دکل‌های مخابراتی 5G افزایش پیدا می‌کنند، شرکت‌های گوشی‌ساز نیز تمایل بیشتری به ساخت گوشی‌های مجهزبه این فناوری نشان می‌دهند. اکنون شمار گوشی‌های 5G بازار چندان زیاد نیست، اما قطعا تا پیش از پایان سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی گوشی‌های بیشتری با این فناوری خواهیم بود. به‌منظور افزایش شمار گوشی‌ها، سازندگان تراشه‌ها نیز باید بیش از پیش تلاش کنند تا قطعاتی مناسب در دسترس گوشی‌سازان قرار دهند. 

بر اساس اخباری از گوشه و کنار به‌گوش می‌رسد، مدیاتک قصد دارد در ماه جاری میلادی تراشه‌ی جدیدی با نام دایمنسیتی ۶۰۰ (Mediatek Dimensity 600) معرفی کند که مجهزبه شبکه‌ی 5G است و به‌طور ویژه برای دستگاه‌های میان‌رده ساخته خواهد شد.

فعلا جزئیات زیادی درمورد دایمنسیتی ۶۰۰ مدیاتک نمی‌دانیم، با این‌حال افرادی که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود گفته‌اند این تراشه بسیار «رقابتی» خواهد بود. ظاهرا مدیاتک روی دایمنسیتی ۶۰۰ حساب ویژه‌ای باز کرده است. درواقع بخش عمده‌ی گوشی‌های مجهزبه تراشه‌ی مدیاتک که از 5G پشتیبانی می‌کنند و تاریخ عرضه‌شان برای فصل چهارم ۲۰۲۰ تعیین شده است،‌ دارای همین تراشه خواهند بود. احتمالا نخستین دستگاه‌های مجهزبه دایمنسیتی ۶۰۰ در سه‌ماهه‌ی سوم امسال در دسترس قرار خواهند گرفت.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات