پاسخ کوالکام به ماجرای تقلب مدیاتک در بنچمارک‌ها

شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام اقدام مدیاتک برای تغییر نتایج بنچمارک‌ها را تقلب دانست و گفت هیچ‌ گاه این‌ کار را انجام نداده است.
تبلیغات

پس از آنکه هفته‌ی گذشته در گزارش جدیدی ادعا شد مدیاتک تقلب در نتایج بنچمارک‌ها را تسهیل می‌کند، جنجال بزرگی گریبان‌گیر این شرکت شد. براساس گزارش‌ها، مدیاتک به شرکت‌های تولیدکننده اجازه می‌داد برای شناسایی اپلیکیشن‌های بنچمارک‌دهی، با استفاده از روشی معروف‌ به لیست‌بندی سفید، حالت Sports را در نرم‌افزارهای یادشده فعال کنند.

پس از انتشار گزارش، مدیاتک از خودش دربرابر اتهامات دفاع کرد و افزود این رویه‌ای معمول در صنعت تراشه‌سازی است. همچنین، مدیاتک رقیب مهم خود را نیز در این موضوع مقصر دانست. باتوجه‌به اینکه رقیب اصلی این شرکت کوالکام است، می‌توان نتیجه گرفت مدیاتک در صحبت‌هایش این طراح تراشه‌ی آمریکایی را هدف قرار داده بود. اکنون کوالکام با ارسال بیانیه‌ای به وب‌سایت Android Authority، قاطعانه بیان می‌کند از روش لیست‌بندی سفید اپلیکیشن‌های بنچمارک استفاده نمی‌کند. این شرکت توضیح می‌دهد:

لیست‌بندی سفید به تکنیک‌هایی اشاره می‌کند که با استفاده از نام اپلیکیشن، تشخیص می‌دهند لازم است حالت تقویت عملکرد در دستگاه فعال شود یا خیر. صنعت تراشه‌سازی اعمال لیست‌بندی سفید در اپلیکیشن بنچمارک را معمولا تقلب محسوب می‌کند؛ زیرا این اقدام هدف اصلی بنچمارک، یعنی بازتاب تجربه‌ی کاربر در استفاده‌ی روزانه را خدشه‌دار می‌کند. کوالکام از روش لیست‌بندی سفید استفاده نمی‌کند.

این احتمال نیز وجود دارد که منظور مدیاتک از رقیب مهم، تراشه‌سازهای دیگری همچون سامسونگ یا هواوی باشد. بااین‌حال، این شرکت‌ها در بیشتر مواقع فقط تراشه‌های محصولات خودشان را تولید می‌کنند و تنها سامسونگ گه‌گاهی به تولیدکنندگان دیگر تراشه می‌فروشد. کوالکام، تنها شرکت بزرگی است که در تمامی رده‌های قیمتی در سراسر جهان رقیب مستقیم مدیاتک به‌شمار می‌رود.

با این اوصاف، داستان مربوط‌ به تقلب مدیاتک نشان می‌دهد شرکت‌ها هنوز درسشان درباره‌ی افزایش امتیازهای بنچمارک‌ها را به‌درستی فرانگرفته‌اند. باتوجه‌به اینکه تراشه‌های سری Helio G و پردازنده‌ی پرچم‌دار Dimensity 1000 مدیاتک روی کاغذ مشخصات بسیار قدرتمندی دارند و نیازی نبود بنچمارک‌های آن‌ها دست‌کاری شود، چنین اقدامی به‌‌ویژه برای مدیاتک ناامیدکننده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات