بنچمارک منتسب به اسنپدراگون 865 نشان از بهبود عملکرد تک و چند هسته‌ای دارد

جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بنچمارک منتسب به اسنپدراگون ۸۶۵، ناکامی پردازنده‌ی پرچم‌دار آتی کوالکام، در نزدیک‌شدن به پردازنده‌ی A12 اپل را نشان می‌دهد.
تبلیغات

گمانه‌زنی‌ها در خصوص پرچم‌دار جدید پردازنده‌های کوالکام از اوت سال گذشته آغاز شد. در آن زمان گفته می‌شد که تراشه‌ساز آمریکایی از ژوئن سال گذشته کار روی اسنپدراگون ۸۶۵ را آغاز کرده است. حال با انتشار نخستین بنچمارک از عملکرد پردازنده‌ی یادشده، می‌توانیم نتیجه‌ی تلاش‌های کوالکام طی یک سال گذشته را مشاهده کنیم.

Ice Universe، از فاش‌کنندگان نامدار دنیای فناوری، با انتشار تصویری در صفحه‌ی توییتر خود، نخستین بنچمارک منتسب به اسنپدراگون ۸۶۵ را به‌نمایش گذاشت. براساس تصویر یادشده، پرچم‌دار جدید کوالکام در آزمون گیک‌بنچ، به‌طرز چشمگیری نسبت به اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس بهتر عمل می‌کند. در حقیقت براساس نتایج آزمون GeekBench، پردازنده‌ی جدید با بهبود ۲۰ درصدی نسبت به گذشته، امتیازهای ۴۱۶۰ و ۱۲۹۴۶ را در پردازش‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای ثبت کرده است.

درحالی‌که بهبود ۲۰ درصدی عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای نسبت به اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس، به‌خودی‌ خود بسیار تحسین‌برانگیز است؛ اما نباید فراموش کنیم که آیفون ۱۰ اس مکس در بررسی زومیت با ثبت امتیاز ۵۱۰۶ کماکان در پردازش‌های تک‌هسته‌ای کاملا بی‌رقیب به‌نظر می‌رسد، هرچند که تا زمان معرفی اسنپدراگون ۸۶۵ و از راه‌رسیدن گوشی‌های مبتنی بر این پردازنده، نمی‌توان به‌صورت قطعی اظهارنظر کرد.

براساس آنچه از تصویر فاش‌شده برمی‌آید، ظاهرا آزمون گیک‌بنچ روی دستگاه معیاری با سیستم‌عامل اندروید Q و حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی اجرا شده است. حساب کاربری Ice Universe تأکید می‌کند که نتایج اولیه عملکرد محصول را نهایی را به‌نمایش نمی‌گذارند؛ بنابراین شاید نسخه‌ی رسمی اسنپدراگون ۸۶۵ عملکرد متفاوتی داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود که گلکسی اس ۱۱ سامسونگ نخستین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ باشد. براساس شایعات، پردازنده‌ی آتی کوالکام در دو نسخه با مودم یکپارچه‌ی 5G اسنپدراگون X55 و دیگری با مودم LTE عرضه خواهد شد تا بدین‌ترتیب کاربران گوشی‌های فاقد مودم 5G نیز توان پردازشی ارتقایافته‌ای را تجربه کنند.

Snapdragon 865 GeekBench

انتظار می‌رود که کوالکام پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ را در ماه دسامبر به‌صورت رسمی معرفی کند؛ بنابراین تا آن زمان به‌تدریج اطلاعات بیشتری درباره‌ی این پردازنده منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات