همکاری بایدو و اینتل در زمینه آموزش پردازنده شبکه عصبی جدید نروانا (Nervana)

جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت بایدو و اینتل همکاری جدید خود را در زمینه آموزش پردازنده‌ی شبکه عصبی جدید نروانا (Nervana) شرکت اینتل اعلام کردند.
تبلیغات

در کنفرانس توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی Baidu Create در پکن، شرکت بایدو و اینتل همکاری جدید خود را در زمینه‌ی آموزش پردازنده شبکه عصبی جدید نروانا (Nervana) اینتل اعلام کردند. همان‌طور که از نام آن به‌وضوح مشخص است، این تراشه‌ی پیشرو که به اختصار (NNP-T) خوانده می‌شود، پردازنده‌ای است که به‌طور خاص برای وظیفه آموزش شبکه‌های عصبی برای اهداف کاربردی در حوزه یادگیری عمیق در مقیاس ساخته شده است.

همکاری بایدو و اینتل در ساخت تراشه NNP-T شامل همکاری در هر دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار جانبی این شتاب‌دهنده سفارشی است تا اطمینان حاصل کنند که برای استفاده در فریم‌ورک یادگیری عمیق PaddlePaddle Baidu بهینه‌سازی شده است و کار موجود را تکمیل می‌کند. اینتل برای اطمینان از اینکه PaddlePaddle به درستی تنظیم شده است تا بهترین عملکرد را در پردازنده‌های موجود Xeon Scalable موجود خود داشته باشد، انجام داده است. بهینه‌سازی NNP-T به‌طور خاص روی اپلیکیشن‌های PaddlePaddle با تمرکز بر آموزش‌ توزیع شبکه‌های عصبی برای تکمیل انواع دیگر اپلیکیشن‌های کاربردی هوش مصنوعی خواهد بود.

ترکیب نام پردازنده شبکه عصبی نروانا، بعد از نام‌گذاری شرکتی به نام نروانا صورت گرفت. شرکت نروانا در سال ۲۰۱۶ به رهبری گروه هوش مصنوعی اینتل توسط مدیرعامل سابق Naveen Rao توسعه یافت. تراشه‌ی NNP-T مدل سفارشی برای آموزش هوش مصنوعی (استفاده از دیتاست‌ها و یادگیری چگونگی انجام کاری که قرار است انجام شود) است. این پردازنده NNP-I که در نمایشگاه CES 2019 معرفی شد، به‌طور خاص برای استنتاج کردن، طراحی شده است. استنتاج به‌معنای گرفتن نتایج حاصل از فرایند یادگیری و کاربردی کردن آن‌ها، یا در واقع، انجام کاری که قرار است انجام شود.  

تراشه NNP که اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، در حال حاضر به‌عنوان نمونه‌ی اولیه جهت توسعه‌ی نرم‌افزار و نسخه‌ی نمایشی سخت‌افزار برای شرکای تجاری، به‌کار گرفته می‌شود. این درحالی است که نسل جدید این پردازنده‌ها که به اصطلاح Spring Crest نامیده می‌شوند، برای تولید انبوه در سال جاری برنامه‌ریزی شده‌اند.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات